'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, April 16, 2013

Ape saje diberi...tp aku??! (T_T)

As salam...

Holla2.. nk lunch da pun ha.... sekejap jek mase berlalu.. sedar2 nk pertghn tahun da pun ni.. ya Allah.. mcm2 da dilalui.. masalah datang silih berganti.. ya Allah knape aku suka menyukarkan lg keadaan.. sedang Engkau sentiasa memberi jalan kemudahan.. bile muhasabah diri rase bersalah sesgt.. bersalah pada anak2, suami dan org sekeliling yg terlibat..

selfish ke aku??! mgkn... klu x, xkan aku nk bersalah pada anak2 dan suami kan?! mereka adalah keutamaan aku tapi aku selalu buat keputusan yang akhirnya aku akan bebani mereka.. ya Allah.. zalimnya diri aku ni bukan pada diriku sndr.. tp juga pada insan2 yang dikasih serta insan2 yang tidak berdosa juga..

Masalah aku xlain x bukan ttg maid/pengasuh anak2.. asyik bertukar ganti.. bukan kerana mereka yg nk berhenti berkhidmat tp aku ni... ade jek yg x kna.. ade jek yg mata aku nmpk walaupun kesalahan hanya sebesar zarah.. ya Allah.. buka kan pintu hatiku ini agar mudah menerima cara dan kehidupan org lain.. bila dipendam jadi melarat tp bila disuarakan jd salah faham plak.. aduuuush.. ape yg aku perlu buat ni?

Skarang kat umah Allah bg pengasuh anak (org malaysia) dan bibik (org indonesia).. hamek kau.. smpi 2 org Allah pertemukan tuk aku.. mulanya amik pengasuh xnk pkir ttg bibik indonesia.. smpi sebulan pengasuh duk jaga anak2 mmg bagus.. smpi satu mase Allah beri aku musibah.. ditarik nikmat kesihatan.. 2mggu badan aku sakit2 urat sehingga demam dan kini batuk.. pengasuh langsung x membantu dr keje umah.. so bdn x larat sgt.. bgn jam 5pg uruskan breakfast, lunch.. service aku smpi jam 10mlm.. badan renyah smua benda buat sorg.. sakit n collapse la 2 mggu tu.. husband xpuas ati.. g cr bibik lak..

Jumpe terus bibik.. seminggu service rase mcm ade yg x kna.. orgnye ok jek.. tp dlm seminggu mane leh predict sifat org mcm mane kan.. tp bab asuhan anak2 nmpk failed.. si pengasuh mcm merajuk.. dlm diam2 cr keje lain.. tup2 semlm aku nk quitkan bibik.. pengasuh ckp die pun nk stop sbb da amik tawaran lain.. aaaaargh~~

Agen bibik call mintak aku anta bibik arini jugak sbb die dptkan majikan baru utk bibik.. ya Allah.... dtg lagi masalah ni.. aku agak penat berhadapan dgn masalah yg sama.. smuanya kerana aku gak.. haiiiish.. cam tension sesgt pun hado ni.. ermmmmm

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

2 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Nana said...

semoga dipermudahkan segala urusan kak su lepas ni...sabar k

eB said...

x prnh alami. tp sbr yer. musti ader hikmah disebalik sumer tuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2