'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Showing posts with label Muhammad Fathir Al-A'raf. Show all posts
Showing posts with label Muhammad Fathir Al-A'raf. Show all posts

Wednesday, March 7, 2012

Aduhai anak2 ku....


Salam...

Terasa letih sgt bile pulang dr kerja dan berjln ntah berape km dr perhentian bas.. xdelah jauh sgt tp mgkn sbb membawa perut yg semakin membesar (36weeks) kudrat rase semakin berkurang.. perlahan2 ambil nafas sebelum pintu rumah ku buka.. beri salam dan masuk perlahan2.. melihat hero2 kecil leka bermain di balkoni sehingga xperasan kepulangan ku..

Walaumcm mane sekalipun Along seolah2 mempunyai firasat yg kuat akan kewujudan aku dlm umah... segera die berlari pantas ke ruang tamu lalu senyum dan menerkam aku.. ilang segala lelah dan letih berjln td melihatkan senyumannya.. ku dakap along lalu adik pun dgn ketawa riang menjerit2 ke arah aku.. adik mmg kecoh skit.. bising n ceria orgnya.. tgk along didakap die pun menyibuk jugak ingin didakap.. sayang anak2 mummy.. begitulah nikmat kebahagian yg aku sndr tidak boleh gambarkan dgn kata2..  Alhamdulillah.. terima kasih Allah mengurniakan aku perasaan ini...

Aku bawa mereka masuk ke kamar tidurku.. ku rebahkan diri.. sambil along melompat ke atas katil lalu baring disebelah ku..adik mcm biasa, bile masuk kebilikku perkara utama yg dilakukannya ialah memanjat almari solekku..jln pintas utk die loncat ke atas katil.. lalu menerjahku.. alahai anak2 mummy ni..  mengenangkan semua ni aku jd tersenyum sndr.. terasa ingin pulang ke rumah dan peluk cium mereka kuat2.. 

Along mulakan bicara.. x sangka aku die masih ingat janji ku dan Daddynya.. 2 bulan yg lepas.. soalannya membuatkan hatiku luluh dan terharu.. ku cium dahinya.. ku katakan "sabar ye sayang.. nnt klu da dapat mummy buat surprise kat along k" lalu die pun merancang utk lakukan itu dan ini bile sesuatu yg dijanjikan tu tiba..  tersenyum ku melihat gayanye merancang.. anak mummy ni mmg seorg yg cekal dan sabar.. semoga kamu membesar dgn akhlak dan budi pekerti yg luhur supaya kamu boleh membimbing adik2 mu kejln yg diredhai Allah ye sayang.. 

Ya Allah... ku mensyukuri segala nikmat yg Kau kurniakan.. namun kadang2 aku alpha dgn kekhilafanku.. ku mohon keampunan dr Mu ya Allah.. dgn hati yg penuh tawaduk dan rase rendah diriku kepadaMu, ku mohon agar Engkau memberkati dan merahmati kami sekeluarga.. aku hanya hambaMu yg lemah dan sentiasa lalai dlm menjalankan tanggungjawab ku sebagai hambaMu.. ampunkanlah aku.. berilah aku petunjuk dan hidayahMu untuk setiap detik nafasku ya Allah.. aamiiiin yarabbal alamiiin... 

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Monday, January 30, 2012

Harapan Menanti...


Salam...

Nk hapdet... tp aku sendiri x pasti ape yg aku nk hapdet kan.. cite ttg wishlist? bibik? hal mak n adik? hurmmm.. semua serabut dlm kelapa ni.. eh?! kelapa lak.. kepala.. typing error da... nk menunjukkan yg mmg dalam kepala ni tgh serabut.. 

Malasla nk serabut2 kan kepala ni pepg hari.. baik aku terus mengharap pada sesuatu yang mmg sedang aku nntikan ni.. hihihi.. mgkn kah mggu ni atau mgkn juga mggu depan?! haish.. x sabar rasenye.. paling x sabar nk tgk penerimaan along nnt.. tentu die sgt2 excited.. 

Da lame along idam2kan..  tgk sepupu2 die ade.. die asyik bercerita jek.. sayu jek dgr.. sabar ye anak mummy.. insyaAllah ade rezeki kite nnt.. lagipun mummy nk along tahu klu bukan smua benda yang mereka ada kite juga kna ada.. semuanye bergantung kepada keperluan.. bile sampai satu masa kite memerlukannya mummy ngan daddy akan cube ikhtiarkan.. lagipun kehendak hati x semua kite boleh miliki.. ye sayang... 

Berdoa.. usaha.. ikhtiar dan bertawakal kepada Allah swt supaya apa yang dihajati sekiranye ade kepentingan  dlm kehidupan seharian dimakbulkan olehNya.. insyaAllah... ingat selalu pesan mummy ye sayang...  (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Thursday, January 19, 2012

Alhamdulillah...settle suda...


Salam...

Hahahaha.. ape yg settle tu?! lega rase... settle sambut birthday daddy la, seperti yg aku plan dlm KISAH ni..  tua sudah daddy ye.. beringat2 la selalu... ur life is around very2 high commitment now.. hihi.. no worry.. mummy is always behind u la.. (^_^)

ermmm... walaupun semlm plan nk mkn Nandos.. (tekak aku yg teringin benornye.. haha) tp smpi Alamanda ubah tempat.. g Kenny Rogers jek.. suasana x muram suram sgt mcm kat Nandos.. di Nandos tu sgt seswai la lau nk buat candle lite dinner.. hhihihi..


Khas buat Daddy.. simple from mummy, A'raf n Ariq luv...

Happy 30th Birthday Daddy.. Allah swt will always bless u!!

Us wif full of Luv.. Happily ever after!!

Ok.. along mkn elok2 k... along da becar kan?!

Caye pun nk mkn cendiwi r..  caye da becar kot?!

Mummy ni lambat r.. Ariq mkn dulu r.. 

Happy Bufday daddy.. daddy cuke x?!

Kasih dari Mummy.. semoga bertaut hingga ke syurga!!

Itu saje sketsa dr kami sekeluarga semlm.. Alhamdulillah masih dpt raikan bersama.. insyaAllah tahun depan kite rai lg ye Daddy... n jgn lupe turn mummy.. hehehe (bese owg laki ni mane nk plan mcm kite ni.. huhuhu)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Tuesday, January 17, 2012

Rindu Mereka.....

Salam...

Fikiran menerawang... ntah ape la yg aku pkirkan.. melayang2 ikut angin sepoi2 bahasa dtg dr ayunan kipas ditgn.. nk kata ofis ni panas, x la panas sgt.. tp sejak dua menjak ni mmg badan terase hangat jek.. tu yg pepg aku da sangap.. ngantoksss.. nmpk no kurg supplement..kui3x..

Dok drag cursor pc ni dlm fb..  klik2 photo dlm personal wall sndr la.. hihi.. sekali lalu pandang anak sedara aku yg baru jek lihat dunia semlm.. ermmm putih merah.. comel baby ni.. x tumpah irasnye mcm bapaknye (adik aku ler tu).. bertambah lg cucu mak.. bulan 11 aritu da sambut sorg, ni sorg lg... sat g bulan 3 plak muncul tibe.. hihi.. yg bestnye ketiga2x cucu mak ni berderet pompuan saje.. hehehe.. (oops yg ketiga tu InsyaAllah gegurl juge.. aamiiin)

Si Genit.. Hor 'ein (Nov Born)

 Si comel.... Nur Iman (Jan Born)
Tara............

Kami sedang tunggu adik kami... yeaaaay!!
Bile da tgk muke anak sedara sndr.. tup2.. hati ni excited nk belek2 blk pic2 A'raf n Ariq mase dolu2.. mase dorg merah gitu.. hehehe.. hati terus riang, ngantuk pun ilang.. bersemangat terus nk hapdet blog.. (tu pun nk cite ke?! hahaha..) 

InsyaAllah ye sayang.. ujung bulan 3 kite jupe baby.. Along (A'raf) asyik sebut je.. bile baby gurl ni nk kuar mummy?! klu aku nk g checkup n bgtau die.. terus laju mulut die.. mummy nk kuarkan baby eh?! kelakar la anak mummy ni.. mulut riuh mcm burung tiong.. selalu buat mummy mcm org sewel (mane xnye.. asal ingat gelagat n telatah die.. automatiknye aku akan tersenyum sndr x kire dimana jua.. hehehe)

Syukur alhamdulillah atas kebahagian yg Kau kurniakan ya Allah.. walaupun kami tidak bermewah harta namun hati kami mewah dgn keriangan dan ketenangan yg Kau pinjamkan walau hanya untuk seketika.. semoga keluargaku sentiasa dibawah RahmatMu ya Allah.. aamiiin yarabbal alamiiin~~


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Wednesday, December 28, 2011

Senyum semalaman...



Salam....


along: "nnt along nk bg bird mkn sndr r.."
mummy: " ok.. nnt kite g zoo bird, along bg bird mkn dgn tgn along mcm ni eh (sambil menadah tgn ajar along)"
along: " kite g zoo tgk bird ke mummy?!"
mummy: " iyeee... along ty daddy boleh x?
along: "eiii.. mummy ni beh r.." 
mode mummy: senyum meleret membawa ke pg ni... 

Bermain2 dlm fikiran  perbualan antara aku n anak sulungku semlm.. mulanya begini.... jom layan..

perjalanan dr Johor ke Putrajaya mmg meletihkan.. lg2 aku kna handle 2 hero yg sedang lincah.. bukan dorg gheti pun nk membezakan dlm keta dgn dlm umah.. same jek.. yg dorg tau main.. main.. main.. yg si adik klu x melompat menerjah ke aku x sah.. semput aku melayannye.. 

Da ler sebelum bertolak tu kami kna tunggu daddy dlm keta.. sbb daddy buat transfer duit ke bibik guna western union..amik masa 2 jam tu sementara nk tunggu no id kuar..at last kami give up tunggu dlm keta aku pun decide kuar n suh along tutup enjin keta..  x smpi 5 minit tunggu dlm bank, urusan pun settle.. 

Masuk jek dlm keta.. adooooi...keta lak wat hal.. x bleh start.. ghupenye bateri keta sudah kong.. daddy ty.. "mummy tutup enjin td x tutup aircond dulu ke?" alamak.. td aku yg suh along tutup.. conpemla x tutup kan.. huhu.. da aku anak beranak duduk ler tepi tembok depan bank sementara tunggu kakak sulungku dtg hulurkan bantuan.. 

Jam menunjukkan jarum masa 5.30 ptg.. bygkan.. 5 ptg kami masih berada di JB.. pkl berape pulak nk smpi Putrajaya... angin aku satu badan.. abis along n adik jd mangsa tempat aku tempiaskan amarah.. semua serba x kna.. badan da melengas.. conpem aku patah blk umah mak sbb nk mandikan bebdk dulu.. 

Settle smua.. dlm pkl 6 kami bertolak dr umah mak ke Putrajaya.. bebdk aku sumbat susu sorg satu.. biar dorg terlena dulu.. sebelum dorg naik lincah hentam aku.. kang x pasal jek angin meroyan aku dtgkan.. daddy ajak singgah RnR pagoh.. aku masih belum lapar.. lgpun bebdk masih lena.. so aku decide kami berhenti di RnR jejantas, Ayer Keroh.. lgpun situ mcm selesa skit.. benornye along da request nk mkn ayam kfc.. huhu

Smpi2 jek.. masing2 dlm keletihan.. bebdk klu tdo mase maghrib mcm ni lah.. nk merengek2 dulu.. huh.. mmg x larat giler da.. mujur along nmpk KFC terus mood die happy.. tp malangnye nasib kami.. sebelum ke KFC tu da byk santapan mata yg  buat die sgt excited.. byknye lah menan bebdk jual dideretan kedai kat RnR jejantas tu.. adooooi.. mau sat lg mula la demand die.. menan.. menan.. menan... aku janji lepas die makan br bole bli.. punye la excited smpi 3 ketul peha ayam die abiskan sorg.. kecian... lapo sgt la tuh.. huhu yg si adik 3 ketul nugget habis die mkn sorg.. happy betul tgk dorg mkn..

Masa yg dijanjikan pun tibe..along mmg x kan pernah lupe utk menuntut janji.. bile smpi kedai menan yg menarik perhatian die, burung pipit dlm sangkar yg ade sencored tu mula berbunyi.. bile kite dekat burung tu berbunyi.. ape lg, bile dirinye sudah terpaku disitu maknanya itula pilihan die.. aduuuh terbang duit aku 20 hinggit.. 

Burung diberi nama Si hijau.. dlm keta x abis2 bualkan pasal si hijau.. mcm2 ditanya aku.. fening2.. sehingga la kuar topik yg aku attachkan terlebih dahulu kat atas tu.. 

Bahasa Along beh tu memberi maksud best.. hahaha.. daddy senyum jek bile tetbe along ckp mcm tu.. aku pun agak terperanjatkan sbb along da pandai memuji.. selama ni tunggu kite ty n die jwb.. mcm "mummy cantik x?" along jwb "cantik.." 

tp semlm ayat tu kuar sndr dr mulut die.. dan aku percaye pujian die penuh keihlasan kerana hatinye yg terlalu gembira kerana aku memahami n melayan die.. along.. along.. penawar dan racun hati mummy...

sayang segt kat along.. n adik juge.... (^____*)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Friday, May 20, 2011

Mase sudah time lah.....


Salam Ukhwah..

Eiii bestnye.... sbb ape best?! tu tgk tu.. 

tinggal 10 minit je lg beb nk tgglkan ofis nih... yuhuuuu!!
X sabo da nk blk.. jupe budak2 comei yg sbuk interprem gak tuh.. eiii.. gewam2.. tgk muke dua beradik tuh.. rase mcm nk geget2 derang taw..

K lah.. nk blk nih... haruslah shut down pc ni kan.. hehehe.. jupe lg u guys.. (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Wednesday, March 30, 2011

..Gedik Santai TANPA daddy..yeaaaay!!

Salam Ukhwah..

"Haaa.. Along... Along nk kuar x?" bisik aku pd hero kecilku yg sulong.. ekeke nk take for granted jap sementara daddy xde.. mase nih Along tgh moody sbb masih mamai br bgn tdo..  buat ayat memujuk kui3x.. hebat x mummy?! of coz okey... Jom2 Mummy nk ajak Along n ariq berjimba ke Alamanda.. x besssh ikut daddy tu.. dok lam keta jew... huhuhu.. jom layaaaaaaan...

Sudah tibe.. Along bergayeee!!

Kami saje2 window shopping..gediks!!

Bohsan di Carrefour kami kesini...

Mummy aim tuk nxt month.. Ariq da eksaited tuuuuu!!

Harusla ke sini...

Sgt bijak tuk biasakan diri.. bravo my hero!!

weeee~~ SuperBoy!!

Da x pandang peveret die.. Mummy settlekan ea?!

Piece Mummy.. Mummy bessssssh!!

Bagi ruang pada Along.. layan si adik, Ariq!!

Nak jugak... Okeeeeey.. sile2!!

Camne Along turun td Mummy?!

Ariq kna byk belajar dgn Along..Okey??!
Sekian kisah hero2 kecilku.. syg mereka sesgt.. x terluah dgn kata2.. untukmu shayunk.. Mummy korbankan jiwa raga.. membesar dgn cergas dan cerdas okey... nah amik infiniti ciuman dr Mummy tuk mlm nih... mmmmmmmmmuah.... chup.. chup.. chup..∞ 

Klah smpi cni dulu.. korg layanz jelah k!!
Thanx 4 reading ea.. (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Tuesday, March 29, 2011

Lepas gian utk kedua kalinya


Salam Ukhwah...

Bgn tdo rase mcm senget sebelah  jew berjln.. knape?! haha sbbnye mata aku ni kna infection semlm.. bengkak sebelah.. ingat nk kna sakit mata.. ghupenye dlm ade jerawat batu da... sekali pg td batu sudah pecah.. peeeerh mmg terus seksi r ghupe aku.. g keje ngan mata sepet sebelah.. pak guard.. sy bukan kenyit kat pak guard ye...  memandangkan pak guard Myanmar tu sgt ramah.. die mmg selalu jew ramah ngan staff kat cni..huhu

Eh.. back to the main topik.. jauh no da tersasar nih.. kih3x.. aku mmg ske membebel.. Ok2.. aku nk buat korg sakit ati ni hahaha... (ade aku kesah) kepada yang x dengki tu alhamdulillah.. credit to korg.. jom layan.....

Raja Buah yang telah merasuk kami semlm..

Hati2 Daddy.. 

X sabo benor nampaknye..

Peeeeergh.. mmg mantop!!

Errrrm.. nyam2.. cedap sgt!!

Nih Along punye D..Cedap cgt!!

Mmg terbaeeeeeek r... !! 


Kalau nk taw itu la buah feveret Along n aku juge.. hihi.. skip keje jap semata2 nk crkan Along raja buah nih.. area cni susah dpt.. da dpt plak mahal berantu.. yg aku bli semlm sekilo RM8, dlm 4 ke 5 biji dlm RM40 setelah tawar menawar.. xpelah utk hero tercinta.. huhuhu.. Along nnt mummy crkan kebun duyan tuk Along ye.. kui3x

K lah smpi cni dulu... korg layanzzzzzzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea... (^_^)





♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Tuesday, March 22, 2011

Alamak.. GTab aku jadi permainan Along??!

Salam Ukhwah...

Sementara tunggu lauk masak aku duk layan FB jap.. lame bebenor x ber'fb'.. sekali bukak ade berita kwn se'u' kawin... alamak sudah terlepas nk wish.. tp wish jugak la.. bak kate org kg aku "better late than never.." kui3x..

Sedang asyik ber'fb' dgr sumthing yg sgt familiar digegendang tinga nih.. toleh kanan... aaaargh!! Along.. ape ko buat nih.. pandai lak tangan die menggeser skrin GTab tuh.. Daddy da ajar la kot..aduuuh.. tgh Along asyik bermain x leh ditegur atau ditegah.. kang die baling.. xpasal je angin meroyan aku dtg kang.. law mainan die yg biasa2 tu xpelah kan..xde la ralat sgt..

Jgn dikacau... law x abis la itu barang.. bukan singgit dua tu Along!!
Aku diam n layankan jelah die mainkan game snuker tuh, daddy die download la tuh... asalkan x di apa2kan GTab aku.. huhuhu!!

K lah smpi cni dulu.. korg layanzzzzzzzzzzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea... (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Monday, March 21, 2011

..Story at Barber shop..

Salam Ukhwah..

Along..Along.. agak2 bebdk nih mmg takot agaknye nk gunting rambut..even da tgk daddynye gunting dulu n xde pape berlaku tp still takot.. ntah pape jew imaginasi dorg nih.. lawak tul tgk Along.. meraung mcm ape ntah.. jom2 scroll2 tgk ksah heroku yg sorg nih...
v
v
v
v
v
vvvvvvvvv
vvvvvv
vvv
v

baru pegang jew da melalak

Tapi menurut gak..

susah gamaknye mamak nih nk budget..

Sampai kna pegang kepala die..

sampai sudah nangis x berhenti.. jadi x rata rambut die!!
Tension aku tgk Along mase nih... lain yang aku harapkan lain pulak jadinya, gara2 xgheti nk dok diam.. at last rambutnye toka takil jadinye.. frust!! da lepas nih x yah potong2 rambut smpi la nk masuk sekolah nnt.. Ok!!

K lah..  cite sudah abis.. korg layanzzzzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea..

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Wednesday, March 16, 2011

..Contest Photo Anakku Ceria..

Salam Ukhwah..

Nk join contest yg dianjurkan oleh Harnin Farshid, memandangkan gambar hero2 kecil aku nih byk sgt yg ceria jd x salah la kan klu aku nk pertaruhkan pic diorg.. ermm cume terpkir2 nk join kan Along atau adik.. nk joinkan dua2 lah.. kih3x.. korg nk join??! ermm sbuk jew.. gurau r.. tu pun nk marah..  jom2.. join sesama, kite meriahkan contest nih yek.. Ok nk join klik kat banner ea..



Ok.. terma dan syarat harus dipenuhi.. nak taw.. g umah puan penganjur ea!!

Gambar yang aku nk pertaruhkan ni adalah gambar heroku, Along.. (Along lg!!) gambar adik, Ariq nk join jugak tp nnt kat umah aku buat n3 lagi satu.. sbb gambar2 Ariq semua dlm folder lappy.. huhu (bolehkan Puan penganjur?!)

Ok.. dan gambar yang telah menjadi pilihan adalah ketika Along berusia sethn setgh (law x silap r)..
Taraaaaaaaaaaa....
v
v
v
v
v
v
v
v
vvvvvvvvvv
vvvvvvv
vvvvv
vvv
v

Heroku ni mmg ceria selalu.. HaPPy go Lucky die!!


Nama Hero: Muhammad Fathir Al-A'raf
Nama Mummy: MuMMy CHoMell..ahaks..tipuuu.. Suzaina, mesra pggl Su ea..
Umur Hero: Mase ni setahun lebih tp skarang ni da 2 thn 8 bulan..[xpekan Puan penganjur..(^_*)]

Ok.. kna patuhi terma dan syarat seterusnye.. iaitu tag 3 org kwn.. aku nk tag.. of coz la yg ade anak kan...


Ok..all  term n condition is done!! Ooops.. kna paste url n3 nih kat puan penganjur.. huhuhu
p/s: psst..psst.. Puan penganjur kasi Along can ar..http://farshidhanin.blogspot.com/

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Thursday, March 10, 2011

..mummy yang garang nih!!..

Salam Ukhwah..

Taw x knape tajuk n3 camtuh??! x taw?! nak taw?!.. ermmm.. ok.. ok.. aku cite la ni.. 

Dari zaman sekolah lg semua org knal aku dgn sikap ku yg bengis n garang,  tgk muka pun diorg da judge aku camtuh.. teruk la kan diorg nih.. walhal aku ni selembut sutera gitu.. hahaha aku tipuuu.. mmg.. mmg aku seorg yg garang atau lebih tepat lg tegas ar, eceh!! dgr dr intonasi aku je semua org akan ckp " issh die nih.. mcm nk gaduh jew!" sebenarnye da terbwk2 sifatku yg pernah ala2 tomboy gitu.. issh malu aah.. kui3x

Dalam asyik aku berbelog tetbe... tgk nih..tgk nih.. 
v
v
v
vvvv
vvv
v

Aloooooong... ape yg Along buat nih?!
Habis.. jahanam make up Mummy..huhuhu

 
Apa yang tinggal tuk mummy nih along...
Dengan bangganya Along menunjukkan kretivitinya
Bila aku nmpk die buat nakal tuh.. nk marah pun xleh sbb senyum da meniti dibibir ni.. aku pandang along dari sudut yg positif.. fikirku.. bijaknye Along, kreatif.. so aku cume berkata.. 

"along.. ni make up mummy, utk perempuan.. along lelaki, lelaki x pki make up.." smbg ku " tgk muke along.. comel ke? takot mummy la.." 

Then along stop conteng muka die, aku ingat die nk berenti main rupenye die smbg lenyek atas lantai plak.. alahai along.. " Cantiknye lantai ni along color.. tp ni bukan color along ni make up mummy.. sampai da nak abis make up mummy nih" agaknye die ingat aku suh abiskan make up aku la tuh... die pun teruskan kreativitinya dan akhirnya tggl la casing yg kosong tuk aku.. along.. along..

Begitulah mummy yg garang nih menegur anaknye, aku cume nk anak2ku hormatkan aku bukan takut dgn aku.. aku nk diorg memahami aku bukan hanya menurut je suruhan aku.. aku nak diorg kenangkan aku kerana sayang dan kasihnya diorg pada aku dan aku tidak mahu ada secalit pun perasaan terpaksa, benci, marah dan dendam mereka terhadap aku satu ketika nanti.. 

k.. smpi cni dulu.. korg layanzzzz jelah k!!
Thanx 4 reading.. (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Saturday, March 5, 2011

...Surprise tuk Along x menjadi (T_T)..

Salam Ukhwah...

Monink oulss!! Pg ni bgn awal giler even ari cuti.. sbbnye aku teruja nk buat sesuatu utk along sebelum die bgn tdo.. tp sedang aku mandikan Ariq.. tup..tup along da kat belakang aku.. alah x jd surprise aku tuk die.. (T_T)..

Along.. dlm usia 2thn 4 bulan br pandai mengira dari 1-8 sahaja.. itupun kadang2 berterabur.. tp br2 ni aku dgr along mengira hingga ke sepuluh.. satu2 dan tersusun.. tetbe hati naluri ibuku mengembang2.. ntah la eik.. bangga kot ank boleh belajar sndr.. aku x pernah fokus tuk duduk n ajar die.. cume aku praktikkan bile kami turun naik tangga.. tekan button lif.. dan kire mainan2 yg die susun.. akhirnye.. dr mulut die sndr aku mendengar die mengira.. syahdu giler2.. 

Dan tambahan bile kitorg lepak di mamak time nk order tu die akan riuh mengira sbb bile Daddy die order ade sebut teh 'o' ais satu. milo 2..roti 2.. jd die pun terikut2 n akhir ayat die, die akan sebut 2 singgit..hahaha (tiru watak Mail dlm Upin Ipin) ..Along.. Along..

Beberapa hari yg lalu g Tesco, Kajang.. semata2 nk dptkan pool utk along.. sbb kenangan di A'famosa bermain2 difikiran aku.. Along ske mandi.. n terjerit2 pggl aku.. "Mummmmmy..Mummmmy.. along beghenang..along beghenang laju miiiii.." aku cume tersenyum n dlm ati aku, along akan dpt pool die klu die pandai buat sesuatu.. kire mcm reward die la.. dan kini... 
 

Teruja sgt smpi xnk berbaju..huhuhu

Ini lah yg aku maksudkan.. aku ingat nak siapkan awal2 so die bgn tdo terus nmpk.. tp td die pun duk mengepoh mase aku pamkan angin.. jenuh pam aku paksa Daddy die yg nunggu tuk diisi air.. kih3x..


Sangap2 Daddy kna paksa... hahaha!!


Malu.. tutup bebird tp xnk berbaju.. kih3x


senyuman yang aku x boleh beli dimana2 sekalipun.. (^_^)


Gembirenya hati x terluah dgn kata2 bile lihat kegirangan anak yg teruja dengan ape yg kite lakukan utk die..  

K lah.. korg layanzzzzzzzzz jelah k...
Thanx 4 reading.. ;)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Thursday, February 24, 2011

..A'raf dengan kreativitinya..

Salam Ukhwah...

Ermm.. nk smbg cite pasal heroku yg sulong ni.. klu nk dicite smua pasal die  mau 7hari 7mlm aku duk melekat dgn lappy nih.. jd byk la skit entry aku cite pasal die.. semakin besar semakin banyak akalnye.. selain dr petah berbicara (kepoh mcm aku jugak..huhu) jom ikuti kisah heroku A'raf ni.. ntah ape la agaknye aku nk tunjuk kan..hehehe...



Sedang belajar utk melakar.. jgn kuar dr garisan ye along..

Give up.. abis satu page di contengnye

semua color die nk try test.. hehehe

tgk... x serupa rusa da.. hahaha!!

ralit sgt.. aku suh stop pun xnk.. (^_^)
 Klu korg nk tau buku n color aku br bli mlm tu di Mydin.. blk2 jek terus suh bukak clr n cr bukunye.. da x sabar sgt.. teruja.. yelah caryon buncho kan.. warna die sgt menarik perhatian.. jd tu yg die tenyeh cukop2.. so far aku dlm mengajar along cara utk clr.. bukan ape nk bg die pandai kawal pergerakkan tgn die.. br2 mmg mcm ni lah.. aku target die 4 thn nnt die da pandai clr x melebih border lukisan tu.. hihi xnk bg high expectation.. nk bg die excited n explore jek dulu dgn ape yg die ada... ok setakat itu saje...

Thanx for reading fwenss!!
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2