'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, December 28, 2011

Senyum semalaman...



Salam....


along: "nnt along nk bg bird mkn sndr r.."
mummy: " ok.. nnt kite g zoo bird, along bg bird mkn dgn tgn along mcm ni eh (sambil menadah tgn ajar along)"
along: " kite g zoo tgk bird ke mummy?!"
mummy: " iyeee... along ty daddy boleh x?
along: "eiii.. mummy ni beh r.." 
mode mummy: senyum meleret membawa ke pg ni... 

Bermain2 dlm fikiran  perbualan antara aku n anak sulungku semlm.. mulanya begini.... jom layan..

perjalanan dr Johor ke Putrajaya mmg meletihkan.. lg2 aku kna handle 2 hero yg sedang lincah.. bukan dorg gheti pun nk membezakan dlm keta dgn dlm umah.. same jek.. yg dorg tau main.. main.. main.. yg si adik klu x melompat menerjah ke aku x sah.. semput aku melayannye.. 

Da ler sebelum bertolak tu kami kna tunggu daddy dlm keta.. sbb daddy buat transfer duit ke bibik guna western union..amik masa 2 jam tu sementara nk tunggu no id kuar..at last kami give up tunggu dlm keta aku pun decide kuar n suh along tutup enjin keta..  x smpi 5 minit tunggu dlm bank, urusan pun settle.. 

Masuk jek dlm keta.. adooooi...keta lak wat hal.. x bleh start.. ghupenye bateri keta sudah kong.. daddy ty.. "mummy tutup enjin td x tutup aircond dulu ke?" alamak.. td aku yg suh along tutup.. conpemla x tutup kan.. huhu.. da aku anak beranak duduk ler tepi tembok depan bank sementara tunggu kakak sulungku dtg hulurkan bantuan.. 

Jam menunjukkan jarum masa 5.30 ptg.. bygkan.. 5 ptg kami masih berada di JB.. pkl berape pulak nk smpi Putrajaya... angin aku satu badan.. abis along n adik jd mangsa tempat aku tempiaskan amarah.. semua serba x kna.. badan da melengas.. conpem aku patah blk umah mak sbb nk mandikan bebdk dulu.. 

Settle smua.. dlm pkl 6 kami bertolak dr umah mak ke Putrajaya.. bebdk aku sumbat susu sorg satu.. biar dorg terlena dulu.. sebelum dorg naik lincah hentam aku.. kang x pasal jek angin meroyan aku dtgkan.. daddy ajak singgah RnR pagoh.. aku masih belum lapar.. lgpun bebdk masih lena.. so aku decide kami berhenti di RnR jejantas, Ayer Keroh.. lgpun situ mcm selesa skit.. benornye along da request nk mkn ayam kfc.. huhu

Smpi2 jek.. masing2 dlm keletihan.. bebdk klu tdo mase maghrib mcm ni lah.. nk merengek2 dulu.. huh.. mmg x larat giler da.. mujur along nmpk KFC terus mood die happy.. tp malangnye nasib kami.. sebelum ke KFC tu da byk santapan mata yg  buat die sgt excited.. byknye lah menan bebdk jual dideretan kedai kat RnR jejantas tu.. adooooi.. mau sat lg mula la demand die.. menan.. menan.. menan... aku janji lepas die makan br bole bli.. punye la excited smpi 3 ketul peha ayam die abiskan sorg.. kecian... lapo sgt la tuh.. huhu yg si adik 3 ketul nugget habis die mkn sorg.. happy betul tgk dorg mkn..

Masa yg dijanjikan pun tibe..along mmg x kan pernah lupe utk menuntut janji.. bile smpi kedai menan yg menarik perhatian die, burung pipit dlm sangkar yg ade sencored tu mula berbunyi.. bile kite dekat burung tu berbunyi.. ape lg, bile dirinye sudah terpaku disitu maknanya itula pilihan die.. aduuuh terbang duit aku 20 hinggit.. 

Burung diberi nama Si hijau.. dlm keta x abis2 bualkan pasal si hijau.. mcm2 ditanya aku.. fening2.. sehingga la kuar topik yg aku attachkan terlebih dahulu kat atas tu.. 

Bahasa Along beh tu memberi maksud best.. hahaha.. daddy senyum jek bile tetbe along ckp mcm tu.. aku pun agak terperanjatkan sbb along da pandai memuji.. selama ni tunggu kite ty n die jwb.. mcm "mummy cantik x?" along jwb "cantik.." 

tp semlm ayat tu kuar sndr dr mulut die.. dan aku percaye pujian die penuh keihlasan kerana hatinye yg terlalu gembira kerana aku memahami n melayan die.. along.. along.. penawar dan racun hati mummy...

sayang segt kat along.. n adik juge.... (^____*)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

2 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2