'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, January 31, 2012

Bikin bahang pepagi buta!!


Salam...

huuuurm... kna deep breath dulu.. sbb skang ni tgh sebal sgt.. benci!! itulah ungkapan yg sesuai tuk perasaan aku pepgi buta.. spoiled mood aku jek! bencilah!! benci!! benci!!

rase nk henyak muke kau mcm ni td.. huh!!
Salah ke aku nk tegur bibik?! bibik br seminggu kat umah aku.. byk benda yg die kna belajar.. selain dari bahasa jawa die yg pekat tuh.. ingat aku gheti sgt.. jd die kna lah belajar bahasa kat sini kan.. bahasa yg mudah aku guna bukan berpuitis2 bagai mcm zaman hang tuah tuh! da tu h satu.. cara masak pun.. kna lah belajar gak.. ikut selera tekak aku  anak jati Malaysia yg xpernah sekalipun merantau ke negara org ni.. 

Aku ke yg kna belajar cara dia.. budaya die.. selera tekak die.. bahasa die.. eii tolonglah.. kau kat sini kau kna ikut cara sini.. berani sound aku lak.. "Kalau akak di Indonesia akak pun kna belajar cara sana" hello...  itu klu aku kat sane.. skang aku kat mane?! aku tegur dgn penuh santun  "Ju.. klu nk keje lama di Malaysia ni, Ju kna byk belajar cara kat Malaysia ni.." simple je kan bahasa aku.. Kau nk berenti keje sbb aku ckp mcm tu ke?! silakan lah... ade aku kesah??!!!

Yang Mr. Daddy ni plak abis2 mandi.. ingat nk bgtau lah yg bini die ni da jlnkan tugas supaya tegur bibik elok2.. pasai bibik ni klu bg hero2 aku makan.. satu senduk utk dua org.. satu senduk klu saiz senduk kuali kawah tu aku xde hal lah.. ni senduk nasi yg bli cooker dpt sekali tu.. ingat anak2 aku anak2 kucing ke?!  so Mr.Daddy suh tegur bagi dorg mkn nasi penuh satu pinggan.. biar dorg kenyang.. xdelah berulang 3,4 kali asyik nk mkn nasi jek.. die bleh plak sound aku.. "hati2 klu tegur.. beringat2 skit" hello.. kau ingat aku heran sgt ke maid ko tu?! setakat urusan umah n masak memasak ni celah gigi aku jelah.. klu kau boleh gajikan aku mcm gaji aku skang aku rela la berenti keje jaga anak2 aku sndr.. kau ingat aku kesah sgt pki2 maid ni.. lagi menyusahkan hati perut aku tau x?!!!

comel lg kot dibandingkan muke aku td.. (-_-)
Bencilah!!! benci!! x payah kau heran k dgn perangai aku yg bile hati aku sakit.. bayang kau pun aku x nk tgk... biar jek aku mcm tu.. klu kau tegur2 kang ade tayar keta ke atas kang.. k.. 

ok.. da lega skit..  klu kau tipon kang.. tgk la mood aku.. klu hati aku da sejuk skit aku angkat lah.. klu x, paham2 sndr jelah!! 

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

5 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

eB ezrin said...

uish brani eh dier jwb g2? eB nih baran. nasib la bkn keje ngan eB. kena pnt, mood. xbaek, siap la. adeh

✿.。M.C 。.✿ said...

@eB ezrin

itu la eB.. da cukup bagus die dpt majikan x suke arah2 n marah bile buat salah.. kite tegur baik2 die naik tocang plak.. geram rase grrrrr!!

Ila said...

eiii,dgr pun geram..ada plak mcm tu kan

✿.。M.C 。.✿ said...

@Ila

tau xpe.. mmg makan sabo jelah ni.. huhuhu (-_-)

Adam Rayyan bin Mohd Firdaus said...

uihhh! sabar-sabar..
haiii k.suuuuuuuu!!
hehe.. (menggedik)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2