'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Thursday, February 23, 2012

Kamu lah Kupu-Kupu Syurga itu...



Salam...

Berjurai2 air mata menahan sebak didada sambil melayankan lagu Suratan atau Kebetulan dendangan Kenny, Remy dan Martin hasil nukilan idea abg Mazidulakmal,  untuk kite lebih mendalami keluh kesah yg dialami keluarga arwahyarham adik Faris Nur Daniel yang baru je pergi meninggalkan seisi alam semesta ini pada pagi tadi.. sape2 yg masih blur ttg hal ni silalah sudikan diri klik diSINI..

Terhentilah sudah detik waktu adik Faris utk berlari2 ditaman2 permainan, menikmati segala toys yg ade dipasaran juga gurau senda bersama keluarga tersayang.. kini adik Faris sedang tersenyum melihat keindahan syurga Allah swt yang telah dijanjikan untuknya.. tp bagaimanakah dengan keluarganya yg sedang meratapi pemergiannya??! 

Sekujur tubuh kecil yang tidak berdosa baring telentang meninggalkan segala sisa keperitan hidup yang dialaminya selama hampir sebulan.. ikuti kisahnya diSINI.. ibu bapa mane yang boleh menduga.. anak seceria adik Faris boleh 'pergi' dalam sekelip mata.. tempoh 6 tahun bersama gelagatnya yang aktif dan ceria berakhir dgn linangan air mata yang x terduga.. ibarat 'diluah mati mak, dibuang mati bapak'.. begitu pedihnya jiwa, peritnya dada utk ditelan semuanya.. sungguh tabah hatimu wahai ibu dan abah adik Faris.. semoga Allah swt memberi kekuatan dan ketabahan dijiwa mereka utk menempuh segalanya.. 

Janji Allah swt itu pasti.. kamu sedang dikasihi... dan Allah swt tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya (ayat pertama dari surah Al-Baqarah 2;286)


Saja ku uploadkan gambar2 girang dan ceria adik Faris ketika hayatnya.. teringat anak2 ku dirumah.. (T_T)

Bijak dan Ceria 


Dalam Kenangan keluarga tercinta..

Berbahagialah kamu disana sayang... al-fatihah..
Gambar diperolehi dari Web Bersama Mazidul  . A million thanx to Mazidul Akmal for sharing this difficult moment (-_-)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Wednesday, February 22, 2012

Keterlaluankah??!

Salam...

hurrrmm.. nk ilangkan rase ngantuk diofis, selain dr ber'fb' ape lg aku boleh buat klu x bw n berbelog.. huhu pregnant kali ni mmg senoning jek kepala aku dgn ngantuk, ngantuk dan ngantuk...huh!! 

skang ni da masuk 34weeks lagi la mcm2 hal aku kna ngadap.. kepala hotak ni mcm2 pkir.. setiap kali preggy mesti terpkir gadget2 utk breastfeeding.. walaupun da amalkan dr anak first tp mcm xpernah rase complete.. mase anak first preparation mmg kurang la.. guna pun fridge satu pintu jek.. dpt 2nd child terpkir bli fridge 2 pintu lak.. beli.. la ni aku terpkir nk bli freezer lak.. senang susu diperah x bercampur langsung dgn bahan makanan lainnya..

Wishlist to complete the mission
Setiap kali pregnant mmg berniat nk breastfeed smpi baby 2thn.. mcm2 ikhtiar.. tp yg sulung cume bertahan sethn setgh n si Ariq cume 7 bulan.. sgt sadis.. so kali ni nekad sesgt nk smpi 2 thn.. by hook by crook mesti capai matlamat tu.. lagi satu gadget yg aku impikan ialah..... 


Mmg la aku da ade set spectra 3.. tp aku cadang nk tgglkan kat ofis jek.. sbb malas nk kehulur kehilir bwk beg gabak tu.. letih.. memandangkan aku berniat nk menaiki bas jek bile blk keje.. so aku leh bwk cooler beg jek.. so MFS ni aku leh guna utk bwk berjln atau blk kg.. ringan n mudah skit nk galas kesana kesini.. huh!! mcm2 kehendak.. 

Mr. Daddy la pening.. semlm sbuk die duk survey gadget2 ni utk memenuhi kehendak hati si isteri..mujur die memahami kenapa aku perlukan semua ni.. tp klu budget sebagai halangan mummy x ksah daddy.. guna dulu ape yg ade pun xpe.. lagipun mummy masih ade kederat la tuk bersusah payah untuk kebaikan baby kite..

Tp aku yakin Mr. daddy ade budget.. klu x, xkan die terus google kan benda2 ni.. x ksah la die nk bli online ke.. direct ke.. aku x memaksa.. ade.. adela.. xde pun xpe.. cume aku harap yg freezer tu biar la ade.. memandangkan sejak ade bibik ni fridge bahagian frozen x pernah ade ruang.. huhu

Pape pun thanx to Daddy.. sentiasa memahami mummy.. sbb tu mummy malas nk sebut pape pd daddy.. kadang daddy tu smpi migrain fikirkan jln tuk penuhi kehendak mummy.. kan mummy da ckp mummy x kesah la D.. ade alhamdulillah.. xde pun xpe.. sbb alhamdulillah dgn ape yg kite da ade ni.. lengkap kot nk dibandingkan mereka yg masih menggunakan segalanya secara manual.. mummy tetap sayang daddy dunia akhirat.. (^_^)



♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Tuesday, January 31, 2012

Bikin bahang pepagi buta!!


Salam...

huuuurm... kna deep breath dulu.. sbb skang ni tgh sebal sgt.. benci!! itulah ungkapan yg sesuai tuk perasaan aku pepgi buta.. spoiled mood aku jek! bencilah!! benci!! benci!!

rase nk henyak muke kau mcm ni td.. huh!!
Salah ke aku nk tegur bibik?! bibik br seminggu kat umah aku.. byk benda yg die kna belajar.. selain dari bahasa jawa die yg pekat tuh.. ingat aku gheti sgt.. jd die kna lah belajar bahasa kat sini kan.. bahasa yg mudah aku guna bukan berpuitis2 bagai mcm zaman hang tuah tuh! da tu h satu.. cara masak pun.. kna lah belajar gak.. ikut selera tekak aku  anak jati Malaysia yg xpernah sekalipun merantau ke negara org ni.. 

Aku ke yg kna belajar cara dia.. budaya die.. selera tekak die.. bahasa die.. eii tolonglah.. kau kat sini kau kna ikut cara sini.. berani sound aku lak.. "Kalau akak di Indonesia akak pun kna belajar cara sana" hello...  itu klu aku kat sane.. skang aku kat mane?! aku tegur dgn penuh santun  "Ju.. klu nk keje lama di Malaysia ni, Ju kna byk belajar cara kat Malaysia ni.." simple je kan bahasa aku.. Kau nk berenti keje sbb aku ckp mcm tu ke?! silakan lah... ade aku kesah??!!!

Yang Mr. Daddy ni plak abis2 mandi.. ingat nk bgtau lah yg bini die ni da jlnkan tugas supaya tegur bibik elok2.. pasai bibik ni klu bg hero2 aku makan.. satu senduk utk dua org.. satu senduk klu saiz senduk kuali kawah tu aku xde hal lah.. ni senduk nasi yg bli cooker dpt sekali tu.. ingat anak2 aku anak2 kucing ke?!  so Mr.Daddy suh tegur bagi dorg mkn nasi penuh satu pinggan.. biar dorg kenyang.. xdelah berulang 3,4 kali asyik nk mkn nasi jek.. die bleh plak sound aku.. "hati2 klu tegur.. beringat2 skit" hello.. kau ingat aku heran sgt ke maid ko tu?! setakat urusan umah n masak memasak ni celah gigi aku jelah.. klu kau boleh gajikan aku mcm gaji aku skang aku rela la berenti keje jaga anak2 aku sndr.. kau ingat aku kesah sgt pki2 maid ni.. lagi menyusahkan hati perut aku tau x?!!!

comel lg kot dibandingkan muke aku td.. (-_-)
Bencilah!!! benci!! x payah kau heran k dgn perangai aku yg bile hati aku sakit.. bayang kau pun aku x nk tgk... biar jek aku mcm tu.. klu kau tegur2 kang ade tayar keta ke atas kang.. k.. 

ok.. da lega skit..  klu kau tipon kang.. tgk la mood aku.. klu hati aku da sejuk skit aku angkat lah.. klu x, paham2 sndr jelah!! 

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Monday, January 30, 2012

Harapan Menanti...


Salam...

Nk hapdet... tp aku sendiri x pasti ape yg aku nk hapdet kan.. cite ttg wishlist? bibik? hal mak n adik? hurmmm.. semua serabut dlm kelapa ni.. eh?! kelapa lak.. kepala.. typing error da... nk menunjukkan yg mmg dalam kepala ni tgh serabut.. 

Malasla nk serabut2 kan kepala ni pepg hari.. baik aku terus mengharap pada sesuatu yang mmg sedang aku nntikan ni.. hihihi.. mgkn kah mggu ni atau mgkn juga mggu depan?! haish.. x sabar rasenye.. paling x sabar nk tgk penerimaan along nnt.. tentu die sgt2 excited.. 

Da lame along idam2kan..  tgk sepupu2 die ade.. die asyik bercerita jek.. sayu jek dgr.. sabar ye anak mummy.. insyaAllah ade rezeki kite nnt.. lagipun mummy nk along tahu klu bukan smua benda yang mereka ada kite juga kna ada.. semuanye bergantung kepada keperluan.. bile sampai satu masa kite memerlukannya mummy ngan daddy akan cube ikhtiarkan.. lagipun kehendak hati x semua kite boleh miliki.. ye sayang... 

Berdoa.. usaha.. ikhtiar dan bertawakal kepada Allah swt supaya apa yang dihajati sekiranye ade kepentingan  dlm kehidupan seharian dimakbulkan olehNya.. insyaAllah... ingat selalu pesan mummy ye sayang...  (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Thursday, January 19, 2012

Alhamdulillah...settle suda...


Salam...

Hahahaha.. ape yg settle tu?! lega rase... settle sambut birthday daddy la, seperti yg aku plan dlm KISAH ni..  tua sudah daddy ye.. beringat2 la selalu... ur life is around very2 high commitment now.. hihi.. no worry.. mummy is always behind u la.. (^_^)

ermmm... walaupun semlm plan nk mkn Nandos.. (tekak aku yg teringin benornye.. haha) tp smpi Alamanda ubah tempat.. g Kenny Rogers jek.. suasana x muram suram sgt mcm kat Nandos.. di Nandos tu sgt seswai la lau nk buat candle lite dinner.. hhihihi..


Khas buat Daddy.. simple from mummy, A'raf n Ariq luv...

Happy 30th Birthday Daddy.. Allah swt will always bless u!!

Us wif full of Luv.. Happily ever after!!

Ok.. along mkn elok2 k... along da becar kan?!

Caye pun nk mkn cendiwi r..  caye da becar kot?!

Mummy ni lambat r.. Ariq mkn dulu r.. 

Happy Bufday daddy.. daddy cuke x?!

Kasih dari Mummy.. semoga bertaut hingga ke syurga!!

Itu saje sketsa dr kami sekeluarga semlm.. Alhamdulillah masih dpt raikan bersama.. insyaAllah tahun depan kite rai lg ye Daddy... n jgn lupe turn mummy.. hehehe (bese owg laki ni mane nk plan mcm kite ni.. huhuhu)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Wednesday, January 18, 2012

Mengelak.. perlukah?!



Salam...

"Hepi besday 2 u... hepi besday 2 u... hepi besdaaaay 2 Daddy.. hepi besday 2 u........." pelop daddy.. hehehe....
"Selamat hari lahir daddy.. semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan.. Allah swt akan selalu merahmati dan memberkati setiap detik kehidupan daddy.. insyaAllah.. aamiiin yarabbal alamiiin.... "
18 Januari 2012.. genap la 30 tahun suamiku.. da sepatutnye matang ye daddy.. tp daddy mmg agak matang skit berbanding 5 thn lepas.. hehehe.. pieeeece daddy v(^_^)v..... sayang daddy sesgt... harap2 daddy pun mcm tu.. sayang kat mummy sesgt juge... (^_^)

Tghri nnt ingat nk g booking Nandos tuk dinner kami.. then mencari sesuatu yg istimewa buat daddy.. selepas 4 thn x berganti.. so mummy ingat kna rotate blk la present lama.. hehehe.. lagipun da lame abis kan daddy.. asyik pki mummy punye jek.. nasib mummy punye ade byk jenis.. daddy2.. yg women punye bau pun jd.. ihiks..

Tp pg td daddy offer nk jupe lunch hour kang.... alaaaaa mcm mane ye nk ngelak.. supaya aku dpt lancarkan plan aku tghri kang... tp sebenarnye aku xnk ngelak.. dr dulu lg aku mmg suke sgt berkepit dgn daddy.. pantang daddy offer nk jupe ke, nk dtg ke.. mmg excited sesgt.. rase mcm nk 24/7 jek ngan daddy.. smpi terpkir nk satu tmpt keje dgn daddy.. ceh.. payah.. payah.. xpasal xde privacy daddy utk ngan kengkwn.. 

Ermmm.. aku xnk daddy tau pasal plan aku tghri kang.. yg aku tau terus ajak die kuar lepas maghrib nnt.. lgpun smua ni umpama birthday surprise la kan... huhuhu 

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Tuesday, January 17, 2012

Rindu Mereka.....

Salam...

Fikiran menerawang... ntah ape la yg aku pkirkan.. melayang2 ikut angin sepoi2 bahasa dtg dr ayunan kipas ditgn.. nk kata ofis ni panas, x la panas sgt.. tp sejak dua menjak ni mmg badan terase hangat jek.. tu yg pepg aku da sangap.. ngantoksss.. nmpk no kurg supplement..kui3x..

Dok drag cursor pc ni dlm fb..  klik2 photo dlm personal wall sndr la.. hihi.. sekali lalu pandang anak sedara aku yg baru jek lihat dunia semlm.. ermmm putih merah.. comel baby ni.. x tumpah irasnye mcm bapaknye (adik aku ler tu).. bertambah lg cucu mak.. bulan 11 aritu da sambut sorg, ni sorg lg... sat g bulan 3 plak muncul tibe.. hihi.. yg bestnye ketiga2x cucu mak ni berderet pompuan saje.. hehehe.. (oops yg ketiga tu InsyaAllah gegurl juge.. aamiiin)

Si Genit.. Hor 'ein (Nov Born)

 Si comel.... Nur Iman (Jan Born)
Tara............

Kami sedang tunggu adik kami... yeaaaay!!
Bile da tgk muke anak sedara sndr.. tup2.. hati ni excited nk belek2 blk pic2 A'raf n Ariq mase dolu2.. mase dorg merah gitu.. hehehe.. hati terus riang, ngantuk pun ilang.. bersemangat terus nk hapdet blog.. (tu pun nk cite ke?! hahaha..) 

InsyaAllah ye sayang.. ujung bulan 3 kite jupe baby.. Along (A'raf) asyik sebut je.. bile baby gurl ni nk kuar mummy?! klu aku nk g checkup n bgtau die.. terus laju mulut die.. mummy nk kuarkan baby eh?! kelakar la anak mummy ni.. mulut riuh mcm burung tiong.. selalu buat mummy mcm org sewel (mane xnye.. asal ingat gelagat n telatah die.. automatiknye aku akan tersenyum sndr x kire dimana jua.. hehehe)

Syukur alhamdulillah atas kebahagian yg Kau kurniakan ya Allah.. walaupun kami tidak bermewah harta namun hati kami mewah dgn keriangan dan ketenangan yg Kau pinjamkan walau hanya untuk seketika.. semoga keluargaku sentiasa dibawah RahmatMu ya Allah.. aamiiin yarabbal alamiiin~~


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2