'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, June 1, 2011

Rindu yang tiada penghujung....



Hari ni genap 5 hari abah pergi.. pergi meninggalkan kami sekeluarga, ntah kenapa setiap detik waktu aku mengira2 bila aku dapat berjumpa abah.. rindunya aku pada abah.. aku x kan dapat dgr suara bebelannye.. keluhan hatinya.. deringan hp dari panggilannya.. xde.. xde lagi smua tu... ya Allah... tabah kan hati ku ya Allah.. aku  xpasti apakah perasaan aku kini.. adakah aku redha atau aku terkilan atau kesal.. aku pun x pasti.. saat akhir melihat abah.. tiada lagi senyuman manis abah, tiada lagi gurau senda abah tiada lagi keluhannya.. hanya yang ada wajah tenang yang sayu redha menanti Malaikat Izrail menjemputnye..

Ya Allah... aku terlalu kesal.. hatiku meruntun2 ingin abah kembali senyum pada aku.. ingin bergurau dgn abah.. walaupun sering kali abah bergurau dgn aku, aku akan menjawab " mula nk mengarut la tuh" ya Allaaaaah.. kini aku terlalu rindu karut ngarut abah tu.. x ku nafikan kekadang sifat abah buat aku merungut seolah xmemahami hati si tua ini.. ampunkan zai abah.. kadang zai malas layan kerenah abah.. hanya kerana zai xnk lukakan hati abah bile zai menjawab.. abah knal zai kan?! zai mmg kasar, susah nk berlembut.. tp bah percaye lah.. zai terlalu sayang dan kasihkan abah... kasih dan sayang yang tiada penghujungnya... zai mencari jalan tuk akhiri penderitaan abah dengan membawa abah berubat di Gombak.. namu tiada perubahan pada kondisi abah.. zai buntu dan cuba mencari jalan lain.. namun zai sedar, zai x mampu bah.. zai x mampu dari segi kewangan..  abah.. segalanya cukup untuk zai abah sediakan, tiada kekurangannya.. zai bangga jadi anak abah.. walaupun kehidupan kita x sesenang orang lain.. tp zai sentiasa rasa cukup bah.. zai tahu sejak kecil abah cuba tuk penuhi permintaan anak2.. dan zai xpernah rase zai kekurangan ape2 kerana abah mmg seorang yang selalu fikiran kehendak hati anak2.. abah.. seperti kata-kata akhir yang sempat zai ungkapkan saat abah menghembuskan nafas yang terakhir, "abah.. zai akan selalu doakan abah.."  zai akan terus lakukannya abah.. dengan doa2 ini lah yang akan menemani abah disana.. insyaAllah juga dengan doa ini zai berharap ia dapat membantu permudahkan urusan abah disana... abah...

"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, tuhan seru sekalian alam yang melengkapi nikmatNya dan membalas limpah kurniaNya. Ya Allah.. .tiada tuhan yang ku sembah melainkan Engkau ya Allah.. segala pujian hanya untukmu ya Allah..kepada Engkau ku bermohon segala2nya.. ya Allah Ampunkan dosa-dosa abah.. ya Allah cucurilah rahmat dan sejahtera keatas abah.. tempatkan abah bersama hamba2 Mu yang Engkau kasihi.. permudahkan segala urusan abah disana.. ya Allah pindahkan lah abah daripada kesempitan kubur dan liang lahad ke syurga KhuludMu ya Allah..Dan cucurilah rahmat atas penghulu kami Nabi Muhammad s.a.w dan ke atas keluarganya, dan salam dengan kemurahan Maha suci Engkau ya Allah yang tinggi dan mulia daripada apa-apa yang disifatkan, dan kesejahteraan ke atas sekalian Rasul, dan segala puji bagi Allah, Tuhan seru sekalian alam.. amiiin yarabal alamiiin...

Semoga roh abah aman bersemadi disana... amiiiin... 

(tunggu zai dengan senyuman dan wajah yang berseri ye bah...)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

13 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Nida said...

Tersentuh hati apabila membaca n3 ini.. teringat pada arwah abah Kak Nida yang telah tiada juga..

Insya Allah kita semua juga akan ke 'sana'.. hanya Dia yang tahu bila kita akan dijemputNya..

Al-Fatihah

✿.。M.C 。.✿ said...

@Nida

thanx kak... semoga roh arwah abah akak dicucuri rahmat jua.. aamiiin

Rai said...

semoga rohnya tenang disana dengan berkat doa anak-anak.

saya tak sanggup bayang kalau ayah dijemput ilahi satu hari nanti. kalau boleh biarla org lain menangisi saya. saya taknak kehilangan..tak sanggup..

Cik Puan Izan❤ said...

semoga arwah tenang di sana...

Rin_Aff said...

selalunye mcm tu laa..kite akan merindu saat die telah tiada...

tak tau mcm mane nak gambarkan perasaan akak...cuma berharap semoga akak tabah hadapi semuanya....

Allah sayangkan abah akak...
setiap kali rindu...kirimkan doa buat arwah...
agar arwah lebih tenang di sana...aamiiin

✿.。M.C 。.✿ said...

@Rai

Thanx Rai... itulah yang MC harapkan.. semoga berkat doa kami adik beradik..

kite kna selalu berserah.. percayelah pada rukun iman ke 6.. Percaya dengan qada' dan qadar.. sesungguhnya ape yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t. itu adalah yang terbaik buat kita.. InsyaAllah...

✿.。M.C 。.✿ said...

@Cik Puan Izan❤


amiiin yarabbal alamiiin...

Thanx a lot Cik Puan Izan... ^_^

✿.。M.C 。.✿ said...

@✿.。M.C 。.✿

Thanx Zu... akak sndr x tau perasaan akak.. bercelaru tp yg sangat pasti akak terlalu rindu kat abah... terlalu Zu..

Akak sedang belajar untuk lebih tenang tangani semua ni.. sebab tiap detik waktu akak teringat Abah, air mata akan menemani akak.. akak x nk.. akak xnk buat Abah sedih dengan pemergiannya..

jokergurl said...

al-fatihah from bloglist jokergurl

mama comel said...

pilu hati baca entry ni...erm..teringat ibu n abah kat kmpung nun...

mama comel said...

alfatihah...

Kuasai minda said...

Kekadang kita terlupa tentang kasih sayangnya hingga dia pergi, baru kita merindukannya.

Tabahkan hati, terus kekal berdoa agar dia kekal bersama golongan yang mendapat syafaat...

eB ezrin said...

alfatihah, eB msh selalu termimpi2kan arwah abah walopn dh hampir 3 thn arwah pergi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2