'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, June 15, 2011

Terlalu Istimewa: Part iii

Salam Ukhwah..

Mase mak ngandungkan aku, mak ckp mak giler makan buah.. xbleh tgk buah abis dlm frigde.. jd setiap mggu abah akan bwk mak ke Singapore tuk borong buah.. sehingga la aku lahir dan mase kanak2 aku pun Singapore da mcm umah kedua kami.. hanya kerana nk borong buah dan brg2 mcm kain spt towel, baju2 shirt dan makan rojak asma Singapore kat Sentosa.. klu bab makan abah mmg terror.. ty je kat mane.. smpi ujung dunia pun abah bole bg direction.. sbb tu abah susah nk berpantang tika die sakit... abah.. abah..

Mase die sehat pantang dgr kami nk makan ape.. tp mase die sakit kami lak pantangkan die.. nnt abah jwb "alah.. klu nk mati, mati jugak" degilkan abah aku.. mcm aku la degil tp degil2 abah, abah pandai urus dirinye sendiri.. xnk die mak bantu papah.. smua die nk buat sndr.. kacau air die sndr.. walau da menggigil2 dan berpusing kerana kepala berat katenye pun masih nk jln sendiri smbl tgn memaut dinding.. abah.. abah..

Dulu mase aku sakit jgn kate papah.. abah terus dukung aku.. abah dulu suke cabut gigi kitorg guna manual.. takut aku bile smpi turn aku.. korg bygkan abah cabut gigi kami adik beradik guna playar x pun alas kain dan tarik je guna tgn.. tp bile da kebiasaan aku jd takut plak nk cabut gigi kat Klinik..

Abah mmg caring.. pantang dgr kami adik beradik sakit ke, nk mkn pape ke.. laju jek die uruskan.. bile kami ckp kami bosan die terus bgn n pelawa kami kuar berjln walaupun mase tu poketnye tggl sesen..

Aku selalu dibebel abah.. kerana dlm adik beradik aku paling lambat bersiap.. abah ckp "da abis cantik la tu" nnt aku melawan la "xtau ke mmg kite paling cantik" mmg aku ni xleh lupe.. aku mmg byk bunyi.. suke melawan abah.. sbb abah suke sakat aku..

Tp bile abah sakit aku jarang borak ngan abah.. kenape? sbb mase abah sakit abah byk sgt songeh.. smpi aku rase abah pernah berkecil hati sbb aku sound abah.. "abah ni mengada, cube letak makanan yg sedap.. mesti laju je" kurang ajarkan mulut aku.. mase tu abah ckp abah x lalu makan masakan mak.. setiap kali mkn abah akan buwek kan.. mase tu aku ingat abah buat2.. aku kesian kat mak sbb penat da dimasakkan.. ampunkan zai abah.. zai x rase ape yg abah rase.. zai khilaf, zai menyesal sgt..

Setiap kali aku update kisah ttg abah.. airmata ku laju bagai ibu air terjun.. kenapa zai sedih bah? kenapa zai menangis sedangkan semua ttg kisah manis zai dgn abah.. satu jek jawapan dr zai.. sbb zai xdpt nk belai abah.. kasihkan abah dan manjakan abah macam mane abah belai zai, kasihkan zai dan manjakan zai..

Ya Allah... semoga abah aman bersemadi disana.. himpunkan la segala amar makruf ku utk syafaat abah disana ya Allah.. sesungguhnya aku bersyukur kerana telah dikurniakan insan yg bernama abah yang terlalu istimewa buatku.. terimala segala kebajikanku yg inginku hadiahkan pada abah.. serta doa2ku utk abah disana.. Cucurila rahmatMu ya Allah ke atas roh abah.. sejahterakan la roh abah disana.. ku mohon ya Allah.. tuhan seru sekalian alam yang memiliki seluruh cakerawala ini.. sesungguhnya Kau maha pengampun lagi maha mengasihani... amiiin ya rabbal alamiiin...
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

4 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Ila said...

bila orang yg kita sayang pergi,pasti ada kekesalan yang datang..kita selalunya lupa untuk menghargai apa yang ada didepan mata kan...

aque said...

cerite yang terbesh...

al-fatihah untuk ayah kamu...

✿.。M.C 。.✿ said...

@Ila
btul tuh... mase arwah mmg x rase segala pengorbanan die.. tp bile da xde satu persatu kenangan dtg menerjah smpi xbleh nk tdo dibuatnye.. uala 29 thn kenangan bersama arwah..mane bleh abis kenang..

✿.。M.C 。.✿ said...

@aque
thanx a lot.. ini bukan sekadar cerita tp inilah perasaan yg selalu mwnghantui fikiran... (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2