'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Friday, June 10, 2011

Terus diuji...

Salam Ukhwah...

Hurmmm... mcm2 ujian mendatang.. selepas pemergian abah, segala urusan pengebumian telahpun selesai dengan jayanye.. aku dikejutkan dengan berite yang x berapa best lg.. maid aku lari.. furrh fenin!!

Aku dpt tau selepas beberape kali aku call die tp xde sambungan.. samada die offkan atau da mmg x guna no tu.. aku call umah aku pun x berjawab.. mintak tlg jiran tgkkan keadaan umah dan lihat sekali bilik bibik (kebetulan kunci umah aku tgglkan dgn jiran) mmg sah.. yg tggl hanya beberape helai baju umahnye..

Aku kat Johor mula x sedap ati.. bukan aku x sedap ati brg2 umah.. itu kalau da bukan rezeki aku nk buat mcm mane?! yg aku risaukan ialah anak2 aku... sape la nk jaga dorg ni?! sakit kepala aku..

Bile tgk muka anak2, pilu giler rase.. kesian.. Sampai ati bibik tgglkan korg tambah lg adik.. sbb layanan bibik pada dorg sgt baik.. malah bibik selalu jek dibuli along.. sampai satu mase smpi along nk tdo dlm dibilik bibik.. mase tu jeles giler aku.. ciss!

Aku x tau knape die lari.. sbb sebelum tu mmg kami xde masalah.. x tau la aku klu die berasa ati ngan aku dan die pendamkan.. sebelum die tgglkan umah kemain bersih umah dikemas, langsir2 semua siap dibasuh.. ralatnye aku bile lihat smua tu.. knape Seri?! x sayang ke seri pada along n ariq.. aduuuuh pening!!

Sekarang ni amik unpaid leave.. sedang berusaha utk mencari pengganti Seri.. bukan aku xnk anta anak2 ke nursery mahupun umah pengasuh.. cume along tuh.. berat skit.. sebelum ni anta umah jiran pun ari2 melalak sibuk nk ikut.. smpi ditarik2 kolar daddynye.. x larat aku tgk smua tu..

ntahla.. harap2 aku cepat dpt carikan bibik yang boleh layan along n ariq mcm anaknye sendiri.. jadi xdelah aku risau bile bekerja.. sbb masa anak2 dengan Seri kire aku puas ati jugak la tgk die layan along n ariq..

Ade sesapa nk offer aku maid?! yg kosong pun okla.. janji ikhlas jaga anak2 aku.. sementara aku tgh bercuti nnt leh aku briefing sekali..
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

2 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

jokergurl said...

ziarah dari bloglist jokergurl......
jom try up traffic dengan cara terbaru....hehehehee

http://jokegurl.blogspot.com/2011/06/traffic-mudah-dengan-global-auto-surf.html

Kuasai Minda said...

Susah kan kalau jadi macam ni...
Apapun KM harap dipermudahkan utk dapat pengganti bibik tu...
Banyakkan berdoa, insyaALLAH akan dipermudahkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2