'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, June 15, 2011

Terlalu Istimewa: Part ii

Salam Ukwah

Zaman kanak2 ku mmg sgt ceria.. sbb tulah tika remaja aku ni kire dalam kategori happy go lucky.. aku suke sakat org, aku mmg nakal.. mgkn kerana abah terlalu manjakan aku.. serius mase kanak2 dulu abah x pernah pukul aku malah jentik pun tidak sekali..

Bile kami adik beradik buat salah.. abah akan libas dgn segala benda yg ade depan mate die.. selalu yg die sempat gapai ialah raket badminton ataupun tali pinggang askar die.. tp tiap kali menghampiri aku abah akan mengelak tgnnya dan libasan terkena kakak ku, lin...

Abah x suke kami bermain diumah org ataupun jauh keluar dr kawasan umah.. abah bina satu pondok kecil utk kami adik beradik bermain.. setiap ari mggu abah akan bawa kami mandi di Laut Stulang.. sbb tu kami adik beradik giler pantai atau laut.. abah buatkan kami bot gunakan 4 pelampung yang diikat sekali dan dialas papan.. abah tarik kami adik beradik smpi ke tgh laut... sukenya kami mase tuh... abah rajin sgt layan kami adik beradik...

Setiap kali ari mggu klu x ke laut abah akan bwk ke shopping kompleks.. dulu paling glemer yg ade kat JB ialah Holiday Plaza.. situla slalu kami jln2.. x shopping ape pun.. buat window shopping je.. sbb tu aku skang klu nk releas stress aku ske window shopping...

Dalam keadaan ape sekali pun kereta abah, membawa kami adik beradik jln2 da menjadi satu kewajipan.. peristiwa tolak kereta ditgh jln ntah berapa kali aku pun x terkira.. pernah abah tolak kereta sesorg di tgh2 trafik light, mase tu kami adik beradik dan mak dlm keta.. abah pernah tolak sesorg sbb mase tu hujan.. abah x kasi kami turun.. klu cuaca baik dan ditepi jln br kami adik beradik kena tolak keta sama2... zai xleh lupe smua tu bah...

Betapa pelbagai cara abah lakukan tuk bahagiakan kami.. terlalu byk kenangan manis yang abah tinggalkan.. abah didik zai jadi diri zai sekarang ni.. mak ckp zai x ubah mcm abah.. mulut bising, cakap suke direct x kire hati org tp hati abah mulia, baik.. abah penyayang dan terlalu ambil berat..abah pandai buat smua keje umah... untung mak dapat abah....
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

1 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Rhymee said...

The memory remains.... Condolence for you and your family.
http://rhymeecartel.blogspot.com/2011/06/tribute-for-special-friend.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2