'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, June 15, 2011

Tribute to Abah

Salam Ukhwah....

Aku dlm perancangan utk membina tribute khas buat abah.. tika ni aku sbuk mengumpul gambar2 lame abah.. byk yg abah da buang.. abah suke amik gmbr tp bile gambar da nmpk mcm kekuningan abah akan buang..

Gambar yang ada kebanyakkan gambar2 yg aku da besar.. abah..abah.. knape la dibuang gambar tika abah sedang timang zai.. abah sedang peluk zai di trak askar.. dan gambar2 kite sekeluarga di serata tempat abah bwk kami travel.. mcm gmbr di Cameron, Genting, Pantai2 peranginan dan Singapore..

Jenuh aku mencari.. xpelah.. ape yg ade ni da memadai.. zai akan kenang abah smpi akhir hayat zai.. 29thn hidup zai penuh dgn kenangan2 manis dan pahit bersama abah.. mane mgkn zai lupe..

Tengok gambar2 lame abah yang ade.. terdetik dlm hati zai ni.. hensemnye abah... muke abah berseri.. manis dengan senyuman.. itulah sebenarnye gambaran dari hati.. hati abah suci dan penuh kasih terhadap anak2.. sbb tu anak2 x abis memuji abah.. smua nk ngaku muka ade iras abah..

Abah pun tau abah hensem kan? mase saat2 akhir abah, seminggu sebelum abah 'pergi', aku ckp dgn abah "e'ea mata abah da jernih.. mcm da xde selaput katarak tu kan?" mase tu aku belek mata abah dalam2.. abah senyum dan jwb "mata abah kan mcm omputih" aku, mak dan kakak sulungku hanya tertawa dan aku berseloroh "perasan pulak".. kami tertawa sesama..

Rindu abah... nnt zai buat tribute tuk abah.. tp kna tunggu blk Putrajaya.. sbb scanner kat sane.. yelah.. kan nk scan dulu gambar2 abah yg hencem2 tuh...

Kakak2 dan mak x kasi aku upload gmbr2 abah.. biarlah.. ini aku buat utk aku.. utk aku selalu tatap wajah kasih abahku.. sbb aku terlalu rindukan abah... selain berdoa dan sedekahkan alfatihah.. aku nk sesuatu yg lebih memuaskan hati aku.. kan aku degil mcm abah.. tp degil yg mendtgkan kebaikan tuk semua.. insyaAllah... tgk la nnt.. (^_^)
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

3 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Anonymous said...

Keep it up...

zaidah said...

nak jugak kenal n tahu gambar ayah zai...alfatiha untuk abah zai

Mrs. Amad said...

x suke..x suke..sedeh..
buatkan sy nak blk kampung jumpe abah.. :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2