'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Friday, September 20, 2013

Ceritera pagi Jumaat.. hello sunshine!!

Salam alaik...

Alhamdulillah.. dpt menikmati lg keberkatan Jumaat.. semoga kite dpt lalui hidup kite ni dgn penuh kesyukuran dan tawaduk kepada Allah swt selalu, in sya Allah.. jgn lupe doa di pagi hari ye..



Pagi td xpayah kejut along ke sekolah.. bile masuk bilik die tgk2 da terpacul duduk bersila atas katil.. dgn muke segar.. alhamdulillah.. bole pun bgn sndr.. klu x pepg nk kna merayu bagai kejut die.. haissssh.. tp leteran tetap ade sbbnye walaupun da bgn tp bercinta nk suh mandi.. huuuurm muke berkerut2.. ckp pening kelapa la, sakit perut la.. br 5tahun kot along.. ko da pandai bg alasan ye.. ni mummy k.. not daddy yg bleh menurut saje.. xde2.. bangun mandi.. sekolah tetap sekolah.. hah.. mummy garang tau!!

Dalam garang2, hati ibu tetap lah ibu.. tgk anak dok lemah bgn menurut kata si ibu, ni yang kite pun meruntun jiwa.. xde lah kesal cume nk bg die bersemangat jek.. terpacul la kat mulut ni..

 "Bilik along ni da kna cat la.. kita cat warna hijau nak.. baru kena" eceh.. ayat nk amik ati anak..

"Ok.. cantik, nnt along nk beli motor warna hijau jugak ar.."  pulak.. tetbe semangat ckp nk beli motor.. pelik aku.. aku ty motor ape pulak.. "Motor mase along da besar mcm mummy la.." huuuurm ade hati nk guna motor bujang aku nih.. haish along.. along.. 

Benornye da lame die plan nk deko bilik die tuh.. daddy janji punye janji sampai nk basi aku rase janji die tuh.. haha.. xpe2.. brg2 da beli, tggl nk beli cat jek.. cume masih tercari2 kaler cat yg sesuai.. tema da ade.. amik tema Angry Birds saje.. sbb katil da terjebak beli konsep Angry Birds.. pilihan hati dorg gak.. 

Tu dia... pilihan hati 2 beradik nih

Konsep bilik selamanya Angry Birds saje la kan.. tuk kaler si daddy memula nk pilih hitam... hitam??! NO.. plsssss la.. x sesuai ok dgn kanak2 riang yg sedang meningkat cerdik ni.. aku x setuju.. along pilih colorful.. ok.. aku setuju sesgt.. mmg sesuai dgn ciri2 kanak2 riang mereka tuh.. 

Kaler bole mempengaruhi peribadi seseorg.. klu pilihan kaler tu yg gelap, malap.. ooowh xbleh ku bayangkan tuk anak2 aku yg jenis periang ni.. x sesuai.. x sesuai.. biar aku yg putus kan.. 

Aku kenan yang ni.. full stop!!
Nama pun bilik utk anak lelaki.. so aku rase hijau ni pun ok la.. nampak tenang dan mendamaikan tp still terselit suasana ceria.. kan??!  

Ok.. jap g ajak daddy cr cat.. esk br leh mulakan operasi.. pape pun kna sisih dulu brg2 yg x diperlukan lg termasukla bantal2 keras yg da x comfit ngan leher tu.. huh!!

~till then~







♥...SinGGah LaGi Ye...♥

1 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

+ e.z + said...

cantiknyer katil tuh... eB pn suker... tapi kalo Aed.. dh pilih katil ka-chow... hu3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2