'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Monday, June 13, 2011

Tidak mungkin berakhir..

Salam Ukhwah..

Tika ini aku tersedar dari tidurku.. fikiran terus berlegar bertanya ttg Mr. hubby yang sedang menempuh jalannya menuju ke Putrajaya.. cecepat gapai hp utk bertanyakan samada Mr.hubby da smpi ke belum.. rupenye Mr. hubby masih dlm perjalanan yang tika itu di Nilai.. aku x berhenti berdoa agar Mr. hubby selamat smpi ke umah kami di Putrajaya..

Ntahlah.. sejak akhir2 ini aku sentiasa rase takut.. takut utk merasakan kehilangan org tersayang.. mgkn selepas pemergian abah aku terlalu byk berfikir.. inilah agaknye rase kehilangan org tersayang.. dan aku terus berdoa agar ianya x berulang lg.. walaupun aku tahu bahawa itu semua qada' dan qadar Allah s.w.t dan sesungguhnye ketentuan Allah s.w.t itu adalah yang terbaik buat hambanya.. namun mgkn sukar bagiku utk menerimanya lagi buat masa terdekat ini..

Ingatanku masih x lekang dengan segala kenangan bersama arwah abah.. setiap sudut waktu aku pasti terkenang arwah.. bukan sahaja kenangan tika aku berbual, bergurau, ber'shopping' mahupun bertengkar dan berselisih pendapat.. tapi setiap pergerakan arwah seperti tdo, bgn, duduk berdiri, berjalan dan yang x boleh buat aku utk menahan air mata ialah saat arwah senyum dan ketawa.. sentiasa berlegar2 difikiran aku..

Ntahla.. mgkn kah ini semua akan berakhir?! aku dapat rasakan ia xkan berakhir.. mgkn sekarang diorg ckp "ala... baru2 mmg mcm tu"... ntah ape ayat dorg klu perkara ni masih berlaku walaupun sudah makan berpuluh tahun nnt..

Tak mgkn aku dpt lupekan abah.. tiada apa yang dapat tandingi kasih abah.. abah.. setiap detik waktu bersama abah adalah perkara terbaik yang berlaku dlm hidup zai.. mane mgkn zai dapat lupekan abah.. xmgkn.. dan kini hanya doa zai yang akan selalu menemani abah.. Zai berharap sgt abah lebih tenang dan aman disana.. ya Allah.. Engkau cucurilah rahmatMu ke atas roh abah dan sejahterakan lah abah disana.. tempatkan abah bersama hamba2 Mu yang Engkau kasihi.. aamiiin yarabbal alamiiin...
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

3 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

zaidah said...

semoga allah mencucuri rahmat ke atas roh abah...amin....jangan fikirkan sangat tentang ketakutan...segala kemungkinan kita kena redha...tu semua qada' n qadar..

eB said...

lama dh pn msh g2 gaks... bukan baru2 jerk

Cikgu Abah said...

semua yg di tentukan oleh-Nya adalah yg terbaik untuk setiap insan....takpe ade perasaan mcm ni..setiap kali teringat...sedekah al-fatihah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2