'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Monday, May 23, 2011

Letihnye... emergency trip!!


Salam Ukhwah...

Hello holla... hah!! ade yg cari x?! huhu.. jgn pasan la.. ye r.. aku ni bukan sape2 pun.. ade hati gak nk rase dicari2.. ihiks.. alah biar la.. suke ati aku la kan... semlm x dpt nk hapdet belog.. arini pun.. ea'a.. ptg ni?! hah ni yg nak cite nih.... jom layaaaan..

Semlm pg.. aku lum bukak mata pun.. mase tuh jam hampir kul 8 la.. (benornye da sedar 6 lbh..) mcm biasa la pas jlnkan kewajipan pastu bedebum blk cium batal tuh.. huhu ala ari mggu kan.. apedehal.. (",) tup..tup hp aku berbunyi.. lame gak r deringan tuh membingit kat tinga aku.. "ala... sape pulak call pepg nih" bisik aku.. dgn berat bontot aku gagahi gak la.. mane la taw urgent kan.. sekali tgk kakak aku yg sulong daaaa... alamak ade hal pe lak ni?!

MC: "assalamualaikum.." pembuka bicara... 
Akak: "Wa'alaikumsalam, mak ade call ko x?
MC: "xde plak.. knape?"
Akak: " Abah la.. da tenat.. ambulance dtg amik td"
MC: "Hah!! aku x taw pun.. bile?!"
Akak: "pg td.. br je  nih."
MC: "Ok.. jap g aku call mak"

Untuk pengetahuan korunk.. pgglan dibuat dari kg halamanku, JB.. kampung la sgt kan... hehehe.. aku pun tanpa berlengah mase call mak..

MC: "Assalamualaikum mak.."
Mak: " Wa'alaikumsalam..." suara sayu mak...
MC: " Abah mcm mane mak?"
Mak: " Abah skang kat ICU nih.. abah teruk jugak la nak...." diselangi sedu tangis mak.. buat aku terkedu..
MC: " teruk mcm mane mak?" aku tanya kerana nakkan kepastian.. benornye hati aku da mula berdegup kencang..
Mak: " abah da xleh nk bernafas nih.. guna bantuan pernafasan da skarang nih..." 
MC: "Bile abah mula sakit?! ade org buat die marah ke? die mula sakit dada ke?"  bertalu2 soalan aku tanpa ade satu jawapan yg ku dapat lg..
Mak: " die x marah2.. mlm td mase tgh tdo die da ckp sakit dada.. pastu cungap2.. pg nih.. die ngadu sakit sgt.. pastu mak ajak g hospital.. suh die mandi dulu.. pas mandi abah terus  xboleh jln.." sedu sedan mak dok menerangkan satu2..
Aku jd buntu... buntu giler.. tetbe dgr suara nurse dibelakang mintak dokumen pengenalan diri abah... aku mula x sedap ati.. sgt berdebar2.. suasana kelam kabut dibelakang seolah2 menggambarkan kesibukan kakitangan hospital menangani masalah yang dihadapi abah aku.. owhh mase tu Allah s.w.t je yg tahu keadaan runsing aku..

"mak.. xpe la.. mak selesai kan dulu pape yg patut.. nnt pape mak call zai blk.."  aku termangu.. kejut Mr. daddy nyatakan ape yg berlaku pd abah.. aku ckp ngan Mr. daddy.. "mcm nk blk la D.." walaupun aku tahu esknye aku harus bekerja.. tp xjd masalah kot utk aku apply EL .. Pn. Bos pasti sgt memahami..

Aku segera mandi.. sbb hati aku da berdebar sgt n kuat menyatakan yg aku akan blk JB.. tup2.. Mr.Daddy ketuk pintu
Mr.Daddy:  "Mummy.. mandikan along sekali nih... kite blk JB la"
aku pun lg la terkejut giler sbb td Mr. daddy kate tgk keadaang dulu.. tunggu mak call... aku terus ty knape D?! 
"td mak call blk.. mak ckp Dr. suh bgtau anak2.. klu boleh suh anak2 blk"   
aku sgt xsedap ati... siap mandi..aku terus call mak..
MC: "Mcm mane mak abah?"
Mak: " Dr. cakap xde harapan la.. Dr. suh panggil anak2.." 
terus bersedu2 tangis mak.. aku dgn degup kencang sepantas kilat tanpa pkir panjang ckp
MC: "ok mak... nnt kitorg smpi, mak tgkkan abah ye" 
aku da x tahan jugak sebenarnye.. sebak giler rase dada ni.. macam da tersangkut tulang ikan jek rasenye di rusuk nih.. (-_-) along plak buat hal xnk mandi.. Mr. Daddy sbuk nk packing brg.. aku terus pas along kat Mr. Daddy.. alahaaaai.. bujang aku sorg nih.. mase ni lah ko nk buat hal.. huh!!
" Xyah kemas beg la D.. D mandikan along.. nnt mummy siapkan beg baju"
Itu ler ceghitenye tuk ari semlm.. buat aku sekeluarga berdezup menuju ke JB.. xde pkir panjang.. aku call terus Pn. Bos tuk apply EL..  mujur Pn. Bos sgt memahami.. kami hanya singgah di R&R, Seremban tuk blikan sarapan along.. mkn anak2 aku harus pkirkan.. walaupun perut aku merintih minta tuk diisi.. tp aku seolah x peduli.. aku rase nk pejam mata n bile bukak aku nk berada di Hospital.. klu boleh terus berada disisi abah.. 

Setiba di JB.. kami terus menuju ke HSA.. dan...... akan bersambung nnt.. aku nk maghrib dulu.. pastu nak layan Nora Elena.. br sedar da separuh jln ghupenye kisah Nora Elena berlalu.. huhu 


sambung SINI..

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2