'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, November 6, 2012

Aduuuh... sampi bile??!

Assalam...

monink uolls... ermmmm tarik nafas dalam2... sbbnye.. aku da rase mcm nk semput ni.. sakit dada.. bukan sbb penyakit tu.. alhamdulillah buat mase skarang aku xde lg la penyakit2 mcm tu.. tp klu da berusia nnt x tau la kan.. ermmm

Tension aku pepg sbbnye bubur anak aku hangit.. aku masak dr jam 6pg tu.. ade bibik x bole pakai.. aku ingat die xtau masak bubur la.. xkan postur bubur pun nk kna ajar kot... bau x hangit la.. sbb si bibik ni asyik dok nambah air.. aku lak mase tu bersiap2 tuk g keje la kan.. aku budget dlm 5 minit bubur da bleh tutup api.. aku lupe nk pesan kat die nnt tutup api.. tp bila aku kluar cek tgk2 api masih on.. confirm hangit ni.. mmg sah la kan.. sbb bubur anak aku berbuih2 kuar kaler coklat da.. mmg xbleh diharap bibik aku ni.. 

 Bangun pagi da ler aku yg lebih awal.. keje die pepg cume basuh sisa pinggan semlm yg ade 1, 2 dlm sinki, sapu n mop lantai.. itupun amik masa berejam.. aku ckp mcm tu sbb lantai die mop cume separuh jek.. ruang tamu die x mop pun.. almaklumla ruang tamu da jd tmpt beradu along n angah.. dorg lbh suke tdo depan tv.. 

Aku da xtahan la dgn bibik aku ni.. semlm laki aku mc tp x mc pun.. sbbnye die dok merajin kemas stor n belakang umah yg da kire mcm stor gak.. berserabut.. sepatutnye bibik aku ni segan la skit bile tuan yg buat keje rumah.. aku x paham jenis spesis manusia ape bibik aku ni.. buat keje asal bole.. lemau.. die mmg x reti keje susun menyusun ni.. orgnye asal boleh jek.. klu kat situ aku letak n x suruh die letak kat tmpt asal.. berzaman la brg tu kat situ.. tunggu aku ckp atau kadang aku sndr yg susun terus.. sakit dada aku ni la..



♥...SinGGah LaGi Ye...♥

5 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

JaSSNaNi said...

adoiiii.. tension kan..
bubur pun tak tau masak ke... soh dia makan sampai abis...

Mrs. Adnan said...

kick out je..buat ape ko bazir duit kat org yg tak tau buat keje. baik antar anak ke pengasuh.

✿.。M.C 。.✿ said...

@JaSSNaNi

itu la kak.. selalu sgt jd mcm ni.. sakit kepala dibuatnya... letih

✿.。M.C 。.✿ said...

@Mrs. Adnan

susah jugak meg.. laki aku ni x percaye ngan nursery.. pening aku..

Mrs. Adnan said...

aku pulak yg geram dgr cerita ko ni..nasib baik anak2 aku mak aku jaga. tapi rumah mcm tongkang pecah gak..hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2