'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Monday, November 5, 2012

pepg da emo.. X paham!!!

Assalam....

Monink uolss.... ari isnin biasa org akan sebut 'Monday Blues'... da sinonim da ayat tu bg yg bekerja dan bg yg surirumah plak mesti ngeluh gak.. yelah sbb seharian jaga anak sendirian, hari mggu ade hasben leh tlg tgk2 kan jugak.. hihi xde ape yg sempurna dalam dunia ni.. yg sempurna hanya satu iaitu Allah swt.. tp kite kna selalu berprasangka baik pada Dia.. percaya bahawa setiap yg Allah tentukan utk kite itu adalah yang terbaik.. mgkn kite x suke.. tp satu mase who knows.. mane leh nk predict kan?! so always thanx to Allah swt.. Alhamdulillah..

Ni nk ngumpat sikit.. (kepoh la pulak kan, buat dosa pepg) just nk luahkan perasaan yang x puas ati pada seseorg di FB.. aku x knal die.. die kwn kepada kwn aku.. bile kwn aku komen kat wall die so pop up r kuar kat wall aku komen kwn tu kan.. xkesah la kwn tu nk komen ape.. tp status kwnnye tu yg buat aku x puas ati.. status berbunyi mcm ni 

"Hari ni TERPAKSA emergency leave sbb nk kena jaga si kecik x berapa sehat.. hmmm kesian die.. dah jadi teruk sampai mcm ni baru mama dia PERASAN, kalau dr awal dah pergi klinik mesti x merebak"


Ayat die xde yg capital letter n bold.. tp aku buat mcm tu sbb perkataan tu buat aku xpuas kat kwn kepada kwn aku ni... status die bersertakan sekali pic punggung anak die yg da melecet kemerahan mcm melecur kna air panas.. penuh sebelah punggung tau.. bukan mcm duit seposen ke lima posen ke.. dr komen2 yg lain ade penerangan dr die yg menyatakan..
"Asalnye bintat kecik jek.. tp td ptg amik kat nursery pengasuh kata da bernanah.. dan mlm td tgk da melecet penuh mcm tu.. "
Tolong la... ko amik dr nursery n nursery da ngadu mcm tu.. ko x selak tgk ke? ko amik mudah.. klu pengasuh sndr amik berat ttg perkara tu kau sebagai ibu kandung boleh pandang ringan?! Aku mmg x puas ati sesgt... aku tgk pic tu aku sndr seriau.. terasa sgt kepedihan yg melampau.. bayangkan bayi berusia sethn lbh tu yg nanggung kepedihan tu.. lepas tu status boleh plak tulis TERPAKSA EL utk jaga si kecik... Hello.. tu anak kau tau.. Insan yg akan sentiasa bersama kau sehingga kau tua (klu panjang umur ko la kan) dan org yang akan tgk sakit pening n makan mnum kau (mase ko tua la kan) tp ko bleh bg layanan mcm tu..  patut kew??!

Klu ko meninggal dunia... Ofis akan bersedih dan berkabung utk kau ke.. kerat la jari aku klu ade bos ko yg meratapi pemergian kau sehingga bertahun2.. ko pergi seminggu.. dorg da happy2 sambut staff baru yg menggantikan kau.. anak kau?! mgkn demam berminggu sebab rindukan kau.. kau ade fikir x?! kau mmg x sepatutnya buat status mcm tu.. haish!! Geram sgt hati aku nih!!

Korg rase.. klu korg berhenti keje.. bos korg akan melutut n bagi ganjaran besar ke utk merayu korg supaya jgn berhenti kerja? korg rase klu korg meninggal.. bos korg akan tanggung waris yg ko tinggalkan tu ke? dan lagi satu korg rase... klu korg sakit atau mc.. bos korg n staf akan dtg beramai2 ke rumah kau utk hulurkan ubat dan air masak tu ke supaya korg cepat sembuh dan sehat seperti sedia kala.. yg ketiga ni mgkn ya lah kan sbb nk bg korg naik keje cepat sbb da bertimbun keje menanti korg.. xde yg sanggup nk nanggung keje korg.. betul ke eik?! ntah la...

Tepuk dada tanya selera... maaf klu ade yg tersinggung.. tp entry ni mmg bercanggah sgt dgn pendirian aku.. aku faham mmg ade yg jenis workholic.. cintakan kerjaya.. tp... ske ati korg la.. ape yg korg pkir itulah korg.. klu pada aku.. aku mmg jenis family type...  family come first.. 

..till then..





♥...SinGGah LaGi Ye...♥

4 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

iela said...

Aku kalau boleh nak berhenti keje jaga anak. Lagi rela buat keje dari rumah. Tapi memandangkan kewangan tidak mengizinkan, aku kena bekerja makan gaji la dulu.. hmmm...
Pasal status FB tu..mmg tak patut betullah..kalo kita setiap inci anak kita nak tengok lepas amek dari nursery. Kot kot la diaorg terlepas pandang..haisshh.

JaSSNaNi said...

adoiiila... mcm2 ibu skrg... macam2 alasan bagi.. padahal anak sendiri.. bukan anak kucing.. kalau anak org len amik tau plak.. kalau anak sendiri buat endah tak endah.. pelik ngan org camtu..
be cool ya.. hari ni pepagi i pun tension gak.. bos punya kes.. :P :P

Mrs. Amad said...

dasatnye..kte nyamuk geget pun da rase sgt bersalah n berdendam gn nyamuk.huhuhuh..

NM said...

terpanggil nak komen kat sini.sya cuti pjg aritu masa ayah meninggal pun bos bising.siap sound kalau nak cuti pjg,tlg siapkan kerja.dia tak phm ke kematian ni bukan benda yg dirancang.macam tula peel org kafir.dhla naik kerja takde wish takziah apepun..even sms takziah pun tidak.xpayah kata bos.even ofismate pun brp kerat je yg prihatin keadaan kita yg dlm bersedih..so senang je,lps ni ape²hal yg melibatkan kerja mcm kes kena keje sampai lewat pagi(macam ada sekali tu sya blk rumah 4.30pg), sya akn fikirkan keluarga dulu. sebabnye, klu family sya/sya sendiri sakit pun tak kan runtuh pun ofis tu dgn ketiadaan saya.sya sendiri dah serik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2