'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, November 7, 2012

Keliru..

Assalam...

Holllllla... monink olls.. sejuk betul pepg kat ofis ni.. rase mcm masuk fridge jek.. pakal la aircond ni centralized control die.. klu ade remote kat aku.. confirm aku tutup je terus.. huh!!

Dari semlm kepala otak aku ni bercelaru jek.. byk benda yang aku pkirkan.. pasal anak2, kerja n bisnes..
aku x tau la jalan terbaik yang patut aku pilih.. klu korg ade any suggestion dialu2kan lah utk membantu.. mane la tau suggestion korg tu leh diguna pakai... 

Bab 1: Anak2.. aku rase semua ibu teringin tuk besarkan anak2nye sndr.. aku bukan teringin.. tp sgt teringin.. aku jdkan itu sebagai impian dan matlamat aku.. aku x tahan guna bibik.. mgkn aku x serasi dgn org luar.. aku akui aku seorg yg cerewet, sukar tuk toleransi once bile ade yg melanggar prinsip aku.. dan juga pemarah.. ya Allah lemahnya aku dlm menangani semua ni.. aku mohon kekuatan supaya aku bole berhadapan dgn smua tu.. tp aku sgt kerdil n lemah.. khilaf.. aku bincang ngan incik hasben tuk berhentikan bibik start nxt year.. aku minta kerjasama dgn incik hasben tuk agih2kan tugas dirumah tp incik hasben diam jek.. tgk dr gaya muke die mcm x setuju.. errrmmm

Bab 2: Kerja.. ni sgt related dgn bab 1.. sbbnye aku da berkire2 tuk quit jek.. alasan nk jaga anak2 sndr.. aku x kesah penat, letih berdepan dgn anak2 tp aku mintak incik hasben turun sekali bantu dlm urusan rumah.. dulu sebelum pki bibik kitorg bole jek bahagi2 tugas.. incik hasben handle sapu, mop lantai n jemur baju.. aku bab kemas mengemas, masak n lipat susun baju.. tp mcm aku kate la aku ni cerewet.. incik hasben buat keje berejam.. satu2 n lambat.. at last aku membebel dan mmg wajib aku yg akan habiskan kerja die.. korg bygkan klu skarang ni.. aku nk handle anak2 n buat kerja bahagian aku n habiskan keje bahagian incik hasben.. aku rase bole kna drah tinggi kot dlm mase terdekat nih.. sbb aku akan jd sgt stress klu keje x abis2 buat.. cth incik hasben keje mengemop dr pg smpi ke ptg x sudah2.. alahaiiii 

Bab 3: Bisnes... related dgn bab 2.. aku pkir klu aku quit gomen aku akan komit dgn bisnes secara 150%.. skarang ni pun kami sedang berbisnes.. buat di Uptown, Bangi.. itu bg bisnes yg ringan2 jek.. aku nmpk incik hasben mcm x larat bgn pepg tuk smbg keje di ofisnye pulak.. yelah blk 2 pg.. pkl 6.30 kna bgn lg.. tu x termasuk incik hasben bgn bancuh susu klu along atau angah sedar tgh pg tuk mintak susu.. iyee... incik hasben aku ni seorg ayah yg mithali.. aku isteri yg sgt beruntung sbb anak pertama n kedua byk incik hasben handle.. bersyukur sesgt.. alhamdulillah.. jd klu aku quit aku ingat nk lebarkan lg sayap bisnes aku ni.. nk bukak tmpt br.. aku yg akan buat dan cr lah sorg dua pembantu.. tp aku pkir2 blk.. klu aku berbisnes secara fulltime.. anak2 pulak.. kan aku yg nk jaga sndr... ermm aku buat plan B.. bisnes online.. handle kat umah jek.. ade 2, 3 produk yg aku pkirkan.. aku buat pilot survey.. tp aku masih 50/50 tuk buat smua tu.. aduuuuush.. 

Buntu dan buntu... aku mintak sgt incik hasben memahami aku.. ye dia faham dan nasihatkan aku.. "sabar.... nnt mummy dpt jugak ape yg mummy nk buat ni" tp pada aku pulak BILE??! Fuuurh smua ni buat aku keliru n celaru... huhu

Ya Allah berilah petunjukMu agar aku dapat putuskan yg terbaik utk diri dan keluargaku.. amiiin ya rabbal alamiiin~~



♥...SinGGah LaGi Ye...♥

12 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Unknown said...

Dilema....dilema....sy pun sedang berkira -kira tp bila???????

Mrs. Amad said...

condition kte sama. paan pun da agree. tp mak n MIL tak agree.so susah sket kat ctu.paan kate cari alasan yg lebih kukuh utk yakinkan dorg.blum ada kekuatan nk 'potong' dorg sbb dorg ada pengalaman benti keje gomen utk jaga anak.hihihi..

iela said...

Aku pon rasa macam nak jadi suri rumah sepenuh masa n buat bisnes online dari rumah. Tu aku baru sorg je anak..apatah lagi ko yg dah tiga. Aku sangat paham perasaan ko tu.. huhu

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@Mama Adawiah

ntahla su.. akak ni da x sabar sgt da nih.. aduuuuhai..

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@Mrs. Amad

share la skit neg pandangan dorg by experience dorg.. menarik tuh.. krg2 leh buat aku berpkir pro n kon die..

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@iela

tu la ila.. pening la.. aku pkir2 lg lame aku tunggu da besar2 lak anak aku... mase tu aku bosan lak kat umah xde nk nguruskan pape.. anak2 da bole buat sndr smua.. mase tu mesti rase xguna da nk berenti.. aduuuuuh

Unknown said...

masa cuti 3 bulan hari tu pun,masuk bulan ke3,sy dh boring dh duk umh.ehhehehee...takkan nk ngadap fesbuk ja 24h kan?hehehehe..

ina said...

moga dipermudahkan..eh ada niaga kat uptown bangi ke. niaga ape tuh..leh singgah2 ..:) selalu gak ke sana..smbil makan2..

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@Mama Adawiah

ye ke.. akak lak rase cam xpuas cuti 3bulan, akak sambung lg 3 bulan tau.. sbb akak nk full bf Azra.. tp xfull gak.. Azra start guna botol mase akak start meniaga..tp still susu badan huhu

Unknown said...

ntahla kak...bulan ke3 tu,asai wiya tdoq ja,sy dah taktau nk buat apa...dah la wiya kuat tdoq masa tu.xlarat dh nk amek gmbq dia selang 5 minit.ehhehe...tak sabaq nk masuk keja ja masa tu.ehehehe.

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@ina

Ina selalu kesana ke? leh singgah gerai kami.. akak buat ayam goreng crispy, cendawan goreng, popia otak2 ngan cheese wedges.. sambil2 cr brg tu leh ler beli buat kudapan.. hehehe

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@Mama Adawiah

Patut la berlambak2 gambar wiya hang upload.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2