'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Thursday, March 31, 2011

Jangan amik risiko..boleh ragut nyawa wooo!!

Salam Ukhwah..

Ini cerita semlm punye... berlaku di ofis aku.. tp br pg ni aku nak hapdet.. sbb aku terpanggil utk berkongsi dgn korg bahawa bahaya giler perkara nih.. Ok.. let straight to d point k.. korg pernah lihat kejadian nih....

Mangkuk Tandas PECAH!!!
Percaye lah.. ini mmg benar2 berlaku!!! (tp ini bukan mangkuk tandas di ofis aku..sbb itu berlaku ditandas lelaki so xbleh snap) kwn lelaki ade snap pic tp xboleh plak nk mms.. alahai.. terpaksa mintak bantuan mr.google.. credit to mr. google (^_^)

Memang x dinafikan ade sesetgh mereka yang x biasa menggunakan mangkus tandas ni.. jd mereka amik inisiatif dgn bercangkung saje.. tp adakah mereka terpkir akan risiko yang mereka ambil?! kepada mereka yang menggunakan kaedah mencangkung di mangkuk tandas ini SILA lah hentikan segera.. sebelum perkara ini berlaku kepada anda..


Punca cangkung diatas mangkuk tandas!!
Pernah korg lihat pic nih??!  klu x pernah.. silala korg ke tandas klinik2 kesihatan kerajaan mahupun swasta.. ( tp ade jugak yg masih belum menempelkan pic ini di belakang pintu tandas.. sgt gerun!!!!

Ok.. mgkn korg x kesah bile berlaku perkara ini pada diri korg.. alah da jahit oklah... sakit 2, 3 mggu jew.. klu masuk wad mgkn dlm seminggu.. ermm dan berbagai la andaian korg bg menyedapkan ati sndr.. tp bagaimana jika ia dapat meragut nyawa anda.. mgkn serpihan seramik berkuman terperangkap dan merebak keseluruh bahagian badan.. peeeergh boleh bawak maut beb!! Serpihan seramik berjaya memutuskan terus kaki anda.. BAGAIMANA??!

Ok.. klu anda masih berdegil dan seronok dgn kaedah anda.. silalah fikirkan ORANG TERSAYANG dikeliling anda.. atau anda mmg jenis suke hidup menyusahkan org.. mereka terpaksa korbankan masa, tenaga dan wang ringgit untuk anda.. terPAKSA ok!! ulang alik hospital utk menemani anda.. kesian.. 

Yang ade anak2 kecil.. mereka sunyi tanpa hilaian tawa anda.. tanpa gurau senda anda.. mereka bergurau kasar dgn anda tp mereka dijerkah kerana kesakitan anda.. bagaimana perasaan mereka??! terpkirkah anda akan berlaku perkara2 sedemikian?! Sanggupkah anda deritakan orang lain kerana penderitaan anda.. tepuk dada tanya selera..

K smpi cni dulu... korg layanzzz jelah k!!
Thanx 4 redaing ea... (^_^)


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

14 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Cik BunGa ;) said...

aduiiii..sakittnya...sapela yang pandai sgt 2 mencangkung dalam tandas duduk..huhuhuhuhu

Axieda'great said...

actually memang bahaya
beban berat badan tertumpu pada mangkuk tandas, yang kita sendiri x pasti kukuh ke x?
serius seriua tengok luka cam tu

mizzkechique said...

adehla..nk pitam tgk gmbr tu...aiyak..

MuMMy CHoMell said...

@Cik BunGa ;)

Kan2?! ade Cik Bunga.. Jgn heran...huhu

MuMMy CHoMell said...

@Axieda'great

Mangkuk tandas mmg xkan dpt bertahan lame.. sbbnye materialnye cume seramik saje.. bukan batu.. batu pun klu selalu ketuk boleh lekuk..(^_^)

amiey lee said...

ada penah tgk... dpt email pasal benda nih..seriusss seram giler tgk.. ishhh tak sanggup nak tgk..

thankss ye kongsi info n memngingatkan semula

MuMMy CHoMell said...

@mizzkechique

Sila jgn pitam.. nnt kena g hospital lg susah.. kna tgk yg real punye..ekekek~~

miss flora said...

ish..
gmba tu lg..
sebab sy tgk gmba ni 2 taun leps sy da x mncngkung kt bowl stlah hampir 15 thun duk cngkung di jambn duduk :(

solo molo said...

dulu-dulu memang bile time nak kuar duit kat tandas jenis macamnie, mesti cangkung atas tue... sebab tak biasa... tapi lama2 dah normal...



jom sertai 5 blog paling kerap dilawati 2011...

entry terbaru >
http://solomolo.blogspot.com/2011/03/5-blog-paling-kerap-dilawati-2011.html

✿....rossa alina....✿ said...

hishh..serius bahaya kalo mencangkung kat jamban duduk tu..ramai je yg buat cmtu sbb xbiase..hmm..

nur anis said...

sangat bahaya kan..takut tengok..tapi tu la, kadang kesian jugak dekat orang yang x biasa guna tandas duduk ni..

mariah_smile said...

huu.. mnakutkan.. mgkuk duduk ni boleh tampung berat smpai 40kg je..

qemaishak said...

gerun tgk gambar tu..
selalu sedia tisu kalau masuk tandas awam stail duduk gini..buat lapik hehe

Erra Kyra said...

TAKUT NYAAA!!!


saya singgah sini lagi laa..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2