'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, March 8, 2011

..Mak sorg susah nk jaga!!..

Salam Ukhwah..

Alahai.. ape lah salah mak tu kan.. smpi masuk nicu pun xnk jenguk.. mmg la xboleh masuk tp at least temankan la die sekalipun duduk diluar pintu nicu tu.. sekurg2nya lega hati mak ade yg menemani.. 

Itulah senario yg sering berlaku pada zaman teknologi yg serba canggih ni.. mane x canggih sehingga ada yg memberi perutusan bahawa dunia itu hanya dihujung jari.. ish.. ish giler dasat skang ni!! tp jgn salahkan kecanggihan teknologi.. ia xde kna mengena ngan budi pekerti kite terhadap jasa ibu bapa ok..

Sebesar mana pun salah dan kekurangan mereka, sape lah kite ingin menghukum mereka dgn  melalaikan tanggungjawab kite sebagai anak.. terlebih cukup ke apa yang kite telah beri kepada mereka sehingga membuat kite angkuh utk melayan kerenah mereka.. 

Terbayarkah kite setiap titisan darah yang ibu kite perjuangkan demi melahirkan kita?! Terbayarkah kita setiap titisan susu ibu yg diberikan utk melihat kite tumbuh sihat dan cerdas.. terbayarkah kite setiap detik waktu die berjaga dikeheningan mlm hanya utk menemani kite yg sedang meragam kerana sakit demam?! Tepuk dada tanyalah selera..

Berape tahun sangat yang kite habiskan saat2 yang berkualiti utk mereka jika dibandingkan masa mereka utk kite.. boleh korg kire??! yang ni aku percaye semua org boleh kire.. 


Jiwaku dunia akhirat..

Sama2 lah kite renungkan dan berbalik la kepada mereka utk mohon keampunan dan keredhaan... sesungguhnya keredhaan Allah itu terletak di atas keredhaan ibu bapa kite.. ini adalah peringatan utk diriku dan juga teman2 ku.. klu  nk hidup kite bahagia dunia dan akhirat, jiwa tenang dan selamat carilah keredhaan agar urusan hidup ini dipermudahkan.. aamiiin yarabbal alamiiin..

Thanx 4 reading.. (^__^)


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

2 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

dayah said...

laki bini sama2 lah ingat mengingati. jgn asik ingat sebelah pihak jerk.

MuMMy CHoMell said...

@dayah

iyeee...
" ini adalah peringatan utk diriku"
ade org.. ckp da x jln, jd kna bg bace pulak.. my.hubby mmg setiap ari view this page.. tp kan klu ingat jek x buat pun x guna jugak.. yg dekat da susah pe lg yg jauh..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2