'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, March 22, 2011

Nak buat ape selepas result SPM kuar nih?!

Salam Ukhwah...



Hahaha gimik jew.. SPM aku 12 thn yang lepas.. mase tuh mmg kalut sbb x tau arah ape yang aku nak.. bukan mcm sekarang ni, org kata maklumat dihujung jari??! mase aku pun da ade cume x byk pendedahan ttg tu..huhuhu..

N3 kali ni hanya nk membantu adik-adik aku diluar sana yg sedang menanti keputusan SPM yang akan diwar-warkan esok 23 Mac 2011.. tentu berdebar2 kan?! uiiiit mesti la.. result SPM penentu mase depan tuh..

Ada yang sedang beriya2 utk melangkahkan kaki ke Universiti bg melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.. Alhamdulillah.. bulatkan tekad supaya dapat memenuhi impian ibu dan ayah..

Tetapi tidak kurang juga ada yang ingin terus memikirkan soal kerjaya.. kite fikir secara positif klu mereka ni ingin mempelajari sesuatu yang baru atau lebih mudah ingin berdikari dlm hidup dgn duit sndr.. masing2 tentu ade alasannye tersendiri.. xpelah.. asalkan korg tahu ape yg korg nak.. 

Aku nk beri skit tips utk adik-adik yang terpkir utk mencipta kerjaya dalam usia yang muda.. jangan gusar dgn masa depan.. sbb tiada siapa yang boleh menjangkakannya.. kite hanya merancang tetapi Allah telah tentukannya.. so kna lah sentiasa bersedia..

Antara tips yang aku nk beri ni serba sikit mgkn dpt membantu mereka dalam:

  • Memilih pilihan kerjaya mengikut minat dan kelayakkan
  • Memilih bidang yang betul ketika ingin masuk U nnt.. takut salah pilih kang, jd separuh jalan jew..huhu
  • Motivasi pembakar semangat untuk mereka yang lepasan SPM ni berjaya dalam hidup..
Kalau korg nak tahu silalah layari web ini.. okeh!! korg donwload n baca satu persatu.. banyak yang korg boleh belajar dari situ... Best of luck k!!

p/s: maaf ye.. tips ni dikuarkan pada tahun 2010 tetapi masih boleh diguna pakai.. ape2 pun ini sekadar panduan saje.. ok!!

K smpi cni dulu...korg layanzzzzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea... (^_^)
♥...SinGGah LaGi Ye...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2