'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, April 5, 2011

Apa da jadi dgn bangsa kita??!

Salam Ukhwah..

Ermmm.. semlm Mr. Hubby dpt call dari seorg kwn.. dok menghebahkan ttg video seks Anwar dan pelacur.. br 3 minit dikuarkan semua da sbok download nk tgk keaiban org.. itu lah.. klu cerita2  keburukkan dan keaiban laju jek nk amik taw.. 

Bagi 'die' itu adalah keseronokkannya.. nikmatnya didunia.. antara dosa dan pahala itu adalah keje Penciptanya.. dan sekarang 'die' dilihat dimata dunia dengan aktivitinya.. smua hendak menghukum 'die'.. apa pula hukumnya kepada mereka yang mendedahkan aib dan keburukan 'die'.. 

Sedang Rasulluah telah bersabda bahawa:
"Sesiapa yang menutup (keburukan) seorang muslim, Allah tutup (keburukannya) di dunia dan akhirat" -Riwayat Muslim-

Dari sabda tersebut ada plak yang membuat andaian.. "sbb die suka aib dan burukkan orgla sbb tu org dedahkan aib dan buruk die" 

Ok.. tapi sampai bile nk berbalas.. yang membalas ini jugak akan diperhitungkan bukan?! so... tepuk dada tanya selera.. ingat la bahawa kite hidup hanya dipentas dunia ok.. celah mane pun korg sembunyi.. setitik pun xkan terlepas dari pandangan mataNya.. 

Matangla.. dgn kematangan saje masalah bangsa boleh diperbaiki.. knape mesti jatuh menjatuhkan sesama bangsa dan agama.. biarla 'die' dengan dunianya.. kite jangan pula lupa bahawa Allah itu maha mengetahui dan maha ADIL.. so biarla Dia yang lebih berhak utk menghukum 'die'..


Ok.. smpi cni dulu.. korg layanzzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea.. (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

6 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

miss flora said...

JOM TENGOK RERAMAI :P

MuMMy CHoMell said...

@miss flora

uuuuish miss flora.. jgn.. jgn.. jgn xtgk!! kui3x.. dosa tanggung sndr ye.. tp awk da terlambat la sayunk.. video da tu da kna blocked..huhuhu

Mrs. Amad said...

hmm..mmg pelik M'sia skrg..malu..malu kalo org luar baca paper kte arini..

kesnye nk tentukan sape yg buat onar tu je..tp dah melarat2..adess..

Noriz said...

dah bersepah dah video tu...senang nak tgok tpi tak sanggup! iskh iskh iskh

MuMMy CHoMell said...

@Noriz

alah xde ape pun.. video tu x penuh pun.. lagipun x tgk pn xpe.. dorg da berdosa, kite plak nk ikut same.. huhuhu

qemaishak said...

tak berminat langsung nak tengok..huhu, mainan politik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2