'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Friday, April 29, 2011

Kenapa kite mesti bersabar?!


Salam Ukhwah..

Hah.. ini adalah kesinambungan dari ENTRY nih.. da bace?! belum?!! haip.. bace skang gak.. law x , xbest r kan?! ermmmm... Ok2.. da bace br leh teruskan topik atas nih.. (^_^)

Ermmm.. memandangkan zaman sekarang zaman org terkejar2 kan teknologi dan kemewahan.. aku ckp kemewahan sbb almaklumla kome.. skang smua da mahal.. semua kna duit.. kentut jek belum di cas.. sbb tu Ujang ske kentut sepah2.. hahaha.. (xpasal2 ujang yg kena.. kui3x)

Da2.. smbg topik.. maka dengan semua terkejar2 tulah ramai yg alpa akan sifat yg satu ni.. keSABARan..x sabar nk cepat kaye.. x sabar nk jd lbh advance.. x sabar itu dan x sabar ini..hurrrm mcm2 lagi lah..

Besar ganjarannye bg mereka yang menjaga sikap SABAR nih.. sudah semestinya ganjarannya adalah syurga.. seperti yang disebut dlm Firman Allah s.w.t yang bermaksud:
"Sesungguhnya hanya orang yang bersabar yang dicukupkan pahala bagi mereka tanpa batasan." (surah al-Zumar 39:10)

SABAR itu ada dihati. Apabila hati baik, wajah akan kelihatan cantik dan kita akan sentiasa dapat melihat kebaikan.. Ya bersabarlah!! kita akan merasai ketenangan dan keindahan dengan kebaikan itu.. sesugguhnya SABAR itu .. INDAH!! 
 

Jika langit hendak runtuh
Bagaimana jari hendak menahannya
kita hamba yang dibatasi takdir
di situlah noktah segala tadbir..

Betapa pun terasa pahit
Janganlah hendaknye tercalar tauhid
Sesungguhnya SABAR itu INDAH
Didikan terus daripada Allah..

Hitungkan laut kesyukuran
Di pinggir pantai kesabaran
Carilah hikmah tuailah iktibar
Sabarlah dalam bersabar..

Ujian itu penebus DOSA
Meningkatkan darjat
Bingkisan tazkirah daripada yang Esa
Bagai ombak penghias samudera!



♥...SinGGah LaGi Ye...♥

4 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

zieyzain said...

yahh,..besar hikmahnya jd org penyabar kann,..hihi =)

eb ezrin2 said...

singgah :)
http://mamaaerishtwo.blogspot.com/2011/04/tq-guys-p.html
tq

etiey.com© said...

DITUNTUT AGAMA!

Arol Mubin said...

Sabar pun ada hadnya jugak. Hehe. Senang cerita, sabar biar bertempat. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2