'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, April 13, 2011

Tetbe berangin satu badan..


Salam Ukhwah...

Errmm.. sedapnye angin teddy's dream by luvly lace nih.. br jew dptkan semlm.. gara2 nk release tension aku dgn perangai2 maid dr indo nih.. haih!! xde maid sakit, ade maid pun sakit.. klu tunggu 2 thn boleh dpt darah tggi aku nih.. uiiish kna bertindak awal nih.. tp nk bertindak mcm mane???

Semlm dpt rungutan dari bibik, die duk compared dgn maid org sebelah.. agaknye mase kitorg g keje die buat mensyuarat tingkap la ni.. bukan jauh sgt ruang balkoni dapur aku n jiran sebelah tuh... Johan lompat jauh pandang sebelah mate jew nk melangkah.. huhu

X abis2 aku dok bebel pasal ketidakpuasan ati aku dgn aduan die semlm, Mr. hubby blk aku ngomel kat Mr.hubby.. suh Mr. hubby ckp kat jiran sbelah mintak nasihat skit kat maid die.. byk mulut sgt aih!!

Pepg bgn.. aku ty lg Mr. hubby hal yg same.. da bgtau?! bgtau mcm mane?! abis respon die mcm mane?! semua aku korek.. aku nk make sure yang jiran tuh dpt ape yg kitorg nk smpikan.. alhamdulillah die memahami dan akan segera menasihati maid die.. huh!!

Maid skang ni, pandai demand.. x gheti bersyukor.. nk segala2nya lebih ea?! ko blk negara ko.. g cari kat sane?! boleh dpt ape yg korg dpt kat cni? boleh?! ermmm.. 

Da segalanye aku tanggung.. boleeeeh aku bg ko berape ko nk.. tapi sila ko bayar duit sewa bilik, bil air n elektrik, lauk pauk n nasi yg ko melantak tuh termasuk beli la sndr brg keperluan peribadi ko ea.. boleh?!

Alahai.... mcm2 lah!!

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

5 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Mak Jemah said...

hohoho..akak xde maid...suma keje wat sendiri...miahahahaha...tapi memg org Indon byk songeh!!..dah mcm² citer dgr dari members....sudahnya, antaq balik sana semula..padan!

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

@Eza Ridzwan

itu ler kak.. sy br jew pki maid nih.. rase better buat sndr smua.. walaupun penat tp berbaloi.. cume x thn selalu je bertekak ngan Mr.hubby bab agih2 tugas nih..kui3x

Unknown said...

biasalah tu,mcmlah keje yg diaorang buat tu lebih sgt...hohoohh

Cikgu Abah said...

mintak mahap cakap la..diorg ni sbenarnye tak tau bersyukur..kat negara diorg nak mkn pon susah..makcik sy dah 3-4 kali tukar maid indon..ada yg gaya datin..mcm die pulak majikn..ade yg alim..tp bila tuan umah takda..abis semua cerita di reka kat jiran-jiran..sedara mara..tak masuk yg menipu ckp nak blk indon,anak kawen..tiket kapal terbang gi balik dah bg..last2 tak blk m'sia..sekarang dah tak pakai maid..ank2 pon dah besar..sy pon sampai sekarang tak pakai maid..hehehe..tp bukan sbb2 diatas..sbb tak mampu...huhuhu..

ibu MZW @ farah idayu said...

tinggal di jb kah? saya org jb juge *mode rndu jb* maid org indon ek?? aiseh..selalu bermasalah kan..kan...kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2