'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, April 12, 2011

Mungkingkah jadi kenyataan?!

Salam Ukhwah...

Bohsaaaaan sesgt.. bukan xde keje.. ade.. tp kwn volunteer nk buat so aku tggl smbg nxt level.. walaupun aku tau nxt level keje more complicated.. tp aku ske.. sbb keje2 mencabar nih boleh buat aku alpa dgn masa.. tup2 nk blk sudah.. eeeei best sungguh!!

Berpusing kat benak kepala otak nih ttg peristiwa ahad lepas.. Mr. Hubby ajak survey dslr... percaye x?! huh.. x caye?! aku pun xpercaye..hahaha.. ye la.. sebelum ni Mr. Hubby ckp membazirla.. xde kepentingan la.. mgkn Mr. Hubby masih x paham ttg ketaksuban aku dlm dunia fotografi ni..ermmmm well.. what can i say!!

Ntah mimpi ape tetbe Mr. Hubby ajak aku survey dslr nih.. kitorg pun dok mengepohkan diri kat kedai Nikon di Alamanda, Putrajaya.. klu x silap kedai tu br jek bukak.. dlm sebulan 2 mcm tu lah.. sebelum tu kami ke Kodak express( berhampiran jek dgn kedai Nikon nih) sale person die suggested Canon EOS 1100D.. rege dlm Rm1999.. tp aku still x puas ati.. g kedai Nikon lak nk buat comparison..
 
Canon EOS 1100D
Nikon D3100
Untuk starter user sale person suggest Nikon D3100 beza dgn Canon EOS1100D td cume Nikon ade autofocus.. ok la.. aku pegang pun mcm friendly la cameranye.. ringan n boleh guna sebelah tgn je tuk snap.. button function amat mudah nk faham.. sbb tu aku kate die user friendly.. lagipun kedai ade buat kursus tuk pembeli Nikon.. (agak teruja la dgr..hehehe) dr segi body pun aku suke lg Nikon dari Canon tuh..

Knape x ikut trend? skarang da kuar Nikon D7000? bukan ke lg bagus.. soalan aku pada sale person.. jwp sale person.. bukan sbb trend.. tp dlm dunia photog ni camera ade level.. klu salah beli boleh jd org yg rugi.. so kna start dr awal.. dslr ade 3 level.. starter user, intermediate user n last pro-user.. so utk starter dorg mmg x suggest yg intermediate n pro level punye camera.. takut bercelaru guna functionnye.. huhuhu br aku taw!!

 Kwn2.. klu korg ade pengalaman menggunakan dslr ni.. meh la share ngan aku.. mcm mane guna function2 die, toksah cite la pasal gmbr.. sbb aku sndr sgt2 teruja tgk pic dr slr nih.. Oke!!

Ntah bile aku dpt memilikinya.. ermmmm!!


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

4 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Jiey^Mien said...

Sy pki Nikon gak..
Tapi tatau model apa..
lupa dah..
:P

Mmg utk beginner je..
Dari mula2 beli smpi la ni, dok pki auto mode jer..
Tak reti pun nk godek2..

Dh nama pn DSLR, gamba sharp jgk.. So ok la kot even utk beginner je pun..

Unknown said...

tak pernah guna lagi lah dlsr..tp kompem baagus punya

Mama Rayyan said...

mama punya dslr tu pon x godeh2 lg...x tau nak godeh cmner....yg tau main snap2 jer..gambar pon deboom gak...heehehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Sy gune DSLR ni baru je dlm 5 bulan,sy gune nikon D3100...memang best kerana function dier simple dari Canon...lagi pon Nikon D3100 ni memang sesuai untuk sesiapa je yg baru nk menceburi idang ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2