'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Friday, April 8, 2011

Bangga sgt KUALA LUMPUR!

!Salam Ukhwah...

Hah.. isu panas.. isu sensitif.. ini sekadar luahan perasaan aku okeh.. sape2 yang terase ke.. tersinggung ke.. mintak main jauh2 la.. ada aku kesah??! 

KUALA LUMPUR.. bandar maju era 80-an.. yang menjadi bahan bualan seantero dunia.. Kuala Lumpur.. mmg bangga kite sebagai rakyat Malaysia kalau ada satu2nye lambang kemegahan negara.. tp itu doooolu Okeh!! skang ape yang ade kat Kuala Lumpur.. yang sebahagian kite nmpk da mcm bandar Jakarta.. sebahagian plak mcm kat bombay.. sebahagian plak Kat Manila atau Nepal.. aaargh nak2 hari mggu aku rase dlm sehari berape negara da aku kunjung.. ermm mcm2 bau.. mcm2 ragam.. mcm2 bahasa.. Fenin!!

sebelum namanye KL..

Kuala lumpur yang asal sebuah kawasan buangan bahan sisa bijih iaitu kuala.. bile bahan buangan terlalu byk jadi plak kawasan yg berlembab n kluarlah lumpur.. dimajukan oleh pedagang asing dari cina ketika itu.. Yap Ah Loy.. sape x knal?! sile semak buku sejarah Okeh!! Klu dulu nama nye menjadi titian dibibir2 mereka yang sbok banggakan Kuala Lumpur.. 


KL kini..
Ketika Kuala Lumpur menjadi punca ekonomi negara maka melambunglah nilai tanah bagi kaki per segi sehingga membuatkan bumiputera atau lebih sedap lagi MELAYU sukar untuk memilikinya.. maka org melayu dtg merempat menjana ekonomi disana utk sumber pendapatan keluarga.. Hello.. dtg MEREMPAT Okeh!! itu la yang dilabel kaum cina utk kite MELAYU yang berada disitu ketika itu..

Bila dtg pemerintahan mantan perdana menteri Tun Mahathir, ramai yang menyangkal idealogi beliau utk menaiktarafkan org melayu.. maka beliau menubuhkan Putrajaya.. dan kini Putrajaya menjadi bualan seantero dunia.. siapa Tun Mahathir?! aku bukan ty status jawatannya.. tp aku bangga sbb dia adalah org Melayu yang berjaya memutarkan pemikiran warga asing utk melihat kebolehan MELAYU.. very2 proud of him!!

Dan kini anak melayu seronok membawa nama glemer di Kuala Lumpur.. bangga dengan kehidupan yang menyesatkan.. bangga sgt dgn kerosakan akhlak yang tiada sepadan.. Okey.. tenggelam la korg dgn dunia yg menyesatkan tuh.. dan satu je aku nk ingatkan.. toksahla bangga sgt dgn kelahiran ditempat yang org label korg sebagai 'perempat'.. HARAP MAAF.. sekian!!

korg layanzz jelah k!!
Thanx 4 reading ea... (^_^)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

6 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Eza Ridzwan said...

bangga la yeee sapa anak KL...saya anak jati Kedah..yeahhh...

Mrs. Amad said...

like..like..like..
poyos..

Noriz said...

nadi malaysia....segala-galanya ada di KL...yg baik, yg buruk...mcm2 ada kan...

eh, MC ni org jb ke?

Ila said...

malaysia dah terlalu ramai warga asing...hohoohoho

Fazil Hamid said...

hurmmm...kadang2 kita lupa...
bnyk lg kene buat utk majukn bangsa sendiri..
terutama ank2 muda..tp diorg mcm makin hanyut je..

Lada Sulah said...

Biasa kita dengar anak2 muda masing2 declare aku orang Kl, padahal lahir kat Hulu Selangor. Pergh... Punyalah bangga diri macam KL is everything.

Malaysian should be proud of Kuala Lumpur because of the developement not by the name of "Kuala Lumpur".
-JAWSOME-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2