'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Friday, February 11, 2011

.. Cerdas dari Janin..

Salam Ukhuwah....

Sedang hamil?! nak tahu sesuatu.. kna bace la... :D


 

Tahukan kita dengan merangsang janin dalam kandungan akan menjadikan anak tersebut cerdas dan pintar.. Mari kte selidikinya dari kajian yang telah dijalankan oleh pakar pediatrik, Dr. Brent Logan.

Kajian mendapati ibu bapa mempunyai pengaruh yang besar dalam perkembangan anak2 sejak dari dalam kandungan lagi. Lbh daripada 80% daripada perkembangan anak terutama dari segi kecerdasan, didapati bergantung kepada ransangan yang diterima oleh ibu bapanya.

 Hasil kajian mendapati ibu bapa boleh memulakan interaksi untuk merangsang minda anak sejak dari dalam kandungan sebaik sahaja masuk pada bulan ketiga. Ini kerana kajian mendapati sel otak janin telah pun berfungsi pada peringkat ini.

Janin yang sering diransang oleh ibu bapanya akan lahir dengan keadaan yg lbh tenang, sihat, berat dan panjang serta kurang meragam. Perkembangannya juga lebih cepat berbanding baby yg tidak diransang.

Ingin tahu bagaimana meransang baby dlm kandungan?!  Ada beberapa perkara penting yang ibu2 harus tahu dalam meransang janin anda..  tu nnt sy post k...  nntkan nxt post sy ttg panduan tepat meransang baby... ;D
Happy reading fwenss!!

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2