'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Thursday, February 3, 2011

..Imbas SejeNak..

Salam 1Malaysia...



          Ini lah dia anak sulungku... comel x? x ubah ikut irasku kan..hihi cume tang lesung pipit tu die dpt dr nenek die (mak aku ler..) Nama penuhnya Muhammad Fathir Al-A'raf.. alahai panjangnye.. nk tau dr mane dtgnye ilham beri nama ni utk die.. ikutilah ksah 2 thn 6 bln 2hr yg lepas..


          Dilahirkan pada 21 Julai 2008, bersamaan 18 Rejab 1428 Hijrah di Hospital Putrajaya jam 12.40 tgh... saat melahirkan Allah s.w.t. jek yg mengetahui perasaan aku.. mcm2.. berdebar2 of coz la kan.. tambah2 lg ank sulong.. sakit yg teramat ibarat nyawa dihujung tanduk.. check in wad jam 1.30 pg.. mase tu kontraksi sejam sekali, jam 3 pg mula kerap ke 5minit sekali.. nurse ckp subuh da boleh melahirkan sbb pembukaan terlalu cepat dari 2cm terus ke 4cm cume amik mase 1 jam saje... mase tu aku gagahkan diri berjalan keliling wad.. beberapa langkah aku stop sbb kekejangan di ari2..aduuuh Allah je yg tau sakitnya.. da ler sesorg.. mr.hubby x dibenarkan menunggu jd harung la aku sesorg semuanya.. tp aku tahu Allah bersamaku.. aku x henti2 berdoa agar segalanya dipermudahkan..

          Jam 7.00pg aku di bawa ke labor room sbb pembukaan da 7cm.. labor room penuh.. da dekat sejam aku tunggu aku ditukarkan ke labor room yg lain.. bg pd org yg da nk bersalin sesgt.. dr. dtg cek lagi sekali br 8cm sedangkan aku da tunggu hampir 2 jam.. aduuuh kenape ni?? mr. hubby sampai dgn hensemnye berpakaian lengkap ke ofis.. dlm ati aku,.. pergggh aku da sakit mcm nk mampus die boleh terpkir bersiap2 ke ofis..sabar jelah...ati ku sakit teramat2.. rase mcm x dipedulikan.. aku x boleh tgk muka die.. dgr suara die pun amat menyakitkkan aku.. mgkn kerana tu lah proses pembukaan hanya tunggu 2cm terlalu lambat.. jam hampir 11pg.. dr. dtg cek lg..x bukak lg..masih 8 cm.. aduuh aku da xlarat menahan sakit.. mase tu aku berdoa klu mengambil nyawa ku itu lebih memudahkan, Ya Allah ambil saje lah nyawa ku itu.. aku da x sanggup sesgt..mengerang2 kekejangan.. tetbe rase mcm nk terb***k.. aku bgtau nurse aku nk meneran sesgt..nurse marah aku..katanye jgn teran lg..aduuh aku pun tahan la supaya x meneran..silapnya aku tahan seperti x bg benda tu kuar..so makin x leh nk membuka la jln.. dekat jam 12.30.. masih 8cm..mase tu aku sempat ckp..  ade sape2 doakan aku susah beranak ke??

          Ya Allah...tlg lah..aku da x tahan. sgt ni.. aku lihat mr.hubby da menitiskan airmatanya..x abis2 support aku.. aku smpi skang terngiang2 kata nya "bertahan mummy..nk tgk A'raf x?" kata2 itu bg aku kekuatan.. aku terus ckp dgn mr.hubby.. "daddy ampunkan mummy ye, doakan mummy.." aku rase nk meneran lg, aku suh mr.hubby pggl dr. sbb mase tu x seorg  pun nurse atau dr. yang menunggu then nurse masuk terus nurse ckp.. da teran la..td nk teran sgt.. mcm s**l jek bunyi ayat die tu..nurse ckp da nmpk rambut ni..teran lah..teran bebtul.. mcm aku taw kan camne nk teran bebtul.. aku pun teran.. pastu x tahan aku lepas blk nafas.. nurse ckp kepala baby termasuk blk.. " awk x sayang baby awk ke..teran kuat2 lg.. baby awk sangkut kat hidung ni.. mase tu mr.hubby pun kna marah " awak support la isteri awk.."  longkang x mulut nurse ni.. mase tu mr.hubby dok sob2.. sayu lak hati aku..

          Aku kumpul segala tenaga yang ada, dlm mase yg same nurse naik atas katil sebelah aku dan bantu menolak perut ku ke bwh..akhirnya berdesup rase baby kuar..perrrh lega giler..ilang semua sakit td tu... xsmpi seminit dgr la suara babyku...uwaaaaaa...uwaaaa.. alahai..mendgr suaranye saje da membuat hatiku meruntun2 tuk memeluknya.. lepas potong tali pusat terus nurse letak babyku ke dada.... baby masih menangis dan aku pun berckp dgnnye " shhhh...ye sayang, mummy ni...ni mummy la..."

          Muhammad Fathir Al-A'raf da selamat melihat dunia..hihi, lega sesgt.. nama die tu ilham dari surah al-quran.. mase tu mr.hubby rajin menelaah al-quran dgn maksudnya.. xtau la.. katanya die nk name ank sulong die dr kitab suci kalamullah tu..die pun buat list setiap surah yg berkaitan dgn nama lelaki.. dan suh aku pilih.. sekali aku combine2.. aku rase surah Fathir dan surah Al-A'raaf ni sgt sesuai...j d aku pun combine la Fathir Al-A'raf.. Muhammad tu sempena nama Rasulullah..

Perrgh panjang lebar cite aku..da lah stop dulu.. t smbg nxt post... huhuhu!!


♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2