'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Tuesday, February 1, 2011

Compact Digital vs Digital SLR

Salam 1Malaysia...

Aduuuhai...asal blur ni? aku x guna zoom pun? ke aku kna adjust zoom tuk dptkan gmbr yg clear...ermm ni mesti gara2 along dok hempas aritu..tensionnye..

Ni lah masalah aku sekarang..ixus 950 aku buat hal.. x tau ape tu? 

ni lah die..

boleh dikatakan dia ni salah satu dr brg kesayangan aku la.. sbb aku teruja untuk snap pic sane sini.. skang ni da x boleh nk berkhidmat tuk aku.. pening giler.. mase angkat dulu rege die dlm rm1300++.. x percaye? mmg susah nk percaye.. sbb skang ni digital camera bwh 500 pun leh dpt.. 

fenin2..sbb ape fenin? sbb aku terpkir nk angkat lg satu.. yg along x leh nk hempas2, susah nk guna gadget die dan yg paling penting tahan lasak sesgt.. actually x la susah sgt nk dpt kriteria diatas..sbb da berlambak sesgt dipasaran..mcm2 ada.. yg buat bertambah fenin sbb pulus nye..huhuhu

Bestnye law dpt pki DSLR..gmbr cantik, menarik, tertarik mmg da boom la kan..x leh banding ngan mane2 camera compact.. dia punye pixel lbh besar dr compact sbb tu la image quality mmg x leh lwn.. sensor pun more power( tgk la plak size die).. dlu pki yg analog..pattern lame.. skang smua da auto..mudah skit.. tp law pki slr ni (maaf la ye law direct sound..) nmpk mcm nk show off jew, pasal kna sangkut kat leher memanjang..mcm nk bgtau org 'aku de camera mahal, baek punye..' hahaha tp tuk peminat-peminat alam semesta x bersifat mcm tu..kan2x.. 

Nikon D7000 - perrrgh..law dpt pki ni...

aku x tau sgt ttg dslr ni..yang aku tau untuk beginner mmg x sesuai guna yg ini..bukan sbb ape tp regenye.. tuk body saje ade dlm 5k kot..huhu x termasuk lens tu (kapok r..)...mmg r sbb ni latest market hahaha..

tunggula duit tabung aku penuh t..law ade rezeki insyaAllah x kemana kan...hihihi








♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2