'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Monday, February 28, 2011

...susah senang kehidupan...

Salam Ukhwah...

fuurh.. bgn awal pg tuk pump session, malas nk smbg tdo lg pasal takot terlajak plak t.. so terpkir nk update blog r.. br2 ni seorg kwn contact tanyekan khabar n how's life.. ape lagi jawapan aku selain dr ok n bertambah baik.. Alhamdulillah.. xtaw la nk kategorikan hidup yg x best n best ni.. pada aku idop aku best jek.. ;) smpi terlalu takot bile terpkirkan mati.. huhuhu

Kadang aku pelik dgn sesetgh org yang selalu mengeluh n merungut, seolah2 xboleh menerima takdir idup die.. ade jek xkna.. die pkir seolah2 die da buat sehabis baik dlm kehidupan die.. mgkn ye.. tp kite kna tau kehidupan kita ni terbahagi kepada 2, duniawi dan ukrahwi..dua2 ke da sehabis baik?!!

Ade juge yg merungut ukhrawi sehabis baik pun hidup mcm tu jugak.. ermm ntah la, yang ni aku xleh nk komen sbb segalanya ditentukan olehNya.. Dia lebih mengetahui setiap detik yang kite lalui.. kadang sedikit ujian yang diberikan tp kite hambanya ni seolah2 mcm x paham.. atau buat2 x paham.. sbuk plak nk pkir mati lebih baik.. Astagfirullah Al-azim..

Dari zaman study di Uitm smpi skarang ni, ade jek jenis manusia mcm ni kat keliling aku... aku rimas n takot dgn golongan mcm ni.. nk kate ilang akidah.. elok jek bertudung litup.. kire masih berpegang kepada syariat la kan.. tp mulut, hati n fikiran seolah2 mcm da terpesong jek.. uiiish selisih malaikat 44.. knape malaikat 44 eik??! ntah.. aku hembus jek.. kih3x..

Aku ni pun bukan bagus sgt, nk kata kaya pun x kaya jugak.. pernah gak rase kesempitan tp kite berbaliklah pada Dia.. (ceh... nmpk sgt aku ni time susah atau diuji br ingat Dia yek) issh x baik la.. kadang2 jek..  kui3x.. Astagfirullah Al-azim.. law dating dgn Dia mohon la keampunan dan keredhaan.. jgn asyik mohon nk kaya n senang jek tp keredhaan tu xde, tu yg rase mcm x complete jek idop.. kadang kna pkir org sekeliling.. 

Mohon maaf la dgn semua org.. sbb mgkn da berbakul dpt sumpahan sbb kadang mulut ni x sedar da menyakiti org.. kerana mulut badan binasa.. gitu ler jdnye.. jadi manusia jgn ego n tamak sgt.. yg lebih kite kongsikan.. yg sedikit kite syukurikan.. asalkan ade keberkatan.. sikit atau byk insyaAllah cukup.. aku berpegang kepada kata2 amanat dr seorg ustaz yang mulia budi pekerti n baik hatinya ni iaitu..
"biar sedikit asalkan berkat dari banyak tapi melalaikan.."

K la.. da mcm kuliah subuh la pulak ye.. korg layanzzzzz jelah k!! Thanx 4 reading.. ;)

♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2