'

✿Terima kasih sudi singgah sini.. leave ur jejak here K.. i'll visit u later✿

Wednesday, February 2, 2011

..Dinner toNite..

Salam 1Malaysia...

Lambat skit post.. sbbnye td mr.hubby blk lambat so x dpt nk upload pic.. xdpt nk upload sbb usb cabel pada mr.hubby da...

Disebabkan mr.hubby ade mini meeting ngan bos die after ofis hr.. so aku terpkir tuk masak special skit..sbb take time..mr.hubby pun blk lmbt kan..jd aku putuskan tuk masak Bawal Emas 3 Rase.. first time mkn bawal jenis ni..rasenye x sesedap bawal putih la.. 

Ok.. let's start wif bahan2 tuk masak 3 rase.. ni cara aku..cara org lain aku x tau la..so kwn2 law nk komen tang bahan2 yg tertggl..sila lah post u all nye komen k.. 

Ni lah bahan2 nya.. abis ikan bawal aku bibik siang, buang semua sirip keliling..da  x berape comei..huhu

Panaskan minyak dulu tuk menumis... bahan2 tuk tumis..
Bawang besar
Bawang putih
Halia


 Da naik bau bahan2 ditumis.. aku masukkan cili yang siap dikisar diikuti dgn cili sos dan tomato.. berwap2 camera hp ku sbb panas...huhu jgn lupe masukkan garam, aji dan sedikit gula secukup rase lah kan kuantitinya...aku ni jenis masak yg campak2 je..huhuhu


dikuali lainnya aku goreng ikan bawal td..goreng dgn api besar..supaya ikan garing diluar dan lembut didalam..hihi da garing masukkan dlm kuali sambal 3 rase.. balik kaupkan sekejap, campakkan tomato dan nenas td.. dan sedia dihidang...



taraaaaaaaa.... da siap dihias dgn daun ketumbar...yummy!!

Mr.hubby blk terus ajak die mkn...sbb perut aku da berkeroncong da... rasenye...ermmm ade uuumph.. bak kata mr.hubby..leh bisnes ni...hahahaa!!

Ok guys...nntkan nxt post wif next menu... Enjoy da post yaaa!!





♥...SinGGah LaGi Ye...♥

0 BuDak CoMel MenYamPuk.. :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2